Gå til innhold

Pumpet kun 50 ml første gang, blir jeg/det bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumpet meg i dag med elektrisk brystpumpe, men fikk kun ut 50 ml , blir jeg/det bedre?

Gutten min vokser fint, er 21 dager, og siste uken har han lagt på seg 250 gram. Bør ha nok melk tenker jeg, men vil gjerne ha noe i frysen også.

Hva er forresten vanlig å spise for en gutt på 21 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50ml er en del.. Første gang jeg pumpet på sykehuset fikk jeg ikke ut mer enn 10ml MAX.. :P Men det ble mer og mer for hver gang :)

Skrevet

datteren min er 18 dager, og hver 4. time pumper jeg ut ca 200 ml tilsammen. Man varierer litt gjennom døgnet (+/- 20 ml). Jeg ammer det meste av tiden- og da synker jo pumpemengden:)

Men jeg er kjent for å være ei "melkeku" fra sist gang:)

Skrevet

takk for svar, jeg for bare fortsette da...

Skrevet

gudameg, da kan du jo selge litt ? ;)

Neida, men må jeg fortsette å pumpe uten at det kommer noe (særlig), for at det skal øke og jeg skal få ut til å ha i frysen?

Noen tips i hvordan jeg skal praktisk gjøre dette, skal jeg presse munningen fra pumpen mot brystet, massere, annet?

Jeg lurer på om min utdriving er litt lav, jeg "lekker" nemlig veldig sjelden, feks når jeg ammer fra det ene, så er jeg helt tørr på det andre brystet (det stikker litt bare)

Skrevet

Angst!

Synes 50 høres mye ut jeg.

Min er 16 dager gammel, jeg gir henne begge nesten hver gang, men i dag fikk hun bare fra en og så pumpet jeg den andre, kom bare 30 ml Max.

Tror egentlig hun får nok, og så suger de visst bedre enn en pumpe har jeg hørt.

Tror du ikke skal bekymre deg : )

Skrevet

Det gikk mange dager før jeg fikk ut mer enn 10-20 ml. Nå er han snart 1 år og jeg ammer fremdeles, og har ikke lekket en dag :-) Går seg nok til helt fint, skal du se.

Skrevet

Takk dere to over. Jeg er ikke så bekymret, men kjent for å være utålmodig! ;)

Jeg for prøve å pumpe etter amming på morgenen, så tar det seg kanskje opp. Produksjonen er visst best på natten...

Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Får ut 25-50ml når jeg pumper. Syns dette er lite, men når jeg ammer så er det ofte at jenta nesten ikke klarer å svelge unna for det kommer så mye. Må vel bare fortsette å prøve så går det seg vel til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...