Gå til innhold

Baby på 5 mnd som plutselig spiser mye mindre på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er forkjølet, men spiser fint på natten eller når hun er trøtt. På dagtid tar hun ett sug, så kaster hun seg rundt for å se hva som skjer.

Er bekymret for om hun får i seg nok, for jeg går rundt med konstant brystspreng her.. hun får kun morsmelk.

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull-10
Skrevet

Jeg tenker at så lenge hun virker fornøyd så er hun mett! :-) Men det er nok greit å veie på helsestasjonen regelmessig. Min er 5mnd og fra han var 4 mnd har det vært veldig vanskelig å amme han i rom med mange folk. Når vi er hjemme ammer vi liggendes og jeg ammer han alltid rett etter han våkner når han er mest trøtt. Da tømmer han nesten en pupp.. Litt slitsom periode, men det er jo bare en av de tusen "fasene" de skal igjennom.

Skrevet

Takk for svar!

Jepp.. Et rom som er stille og avskjermet er vel tingen. Er litt pinelig når hun kaster seg av puppen midt i det utdrivingsfasen starter og spruten står ut i rommet :-p

Hun veide 8,77 kg på 5 mnd, samt at hun i utgangspunktet spiste hver 2. time, så tror ikke det "gjør noe" om kurven stabiliserer seg noe (og at hun ammes hver 3 time i stedet). Nå spiste hun godt til kvelden, så satser på at det kun er en av de "tusen" fasene de skal igjennom som du sier.. :-/

Når jeg skrev en liste over hvor ofte det ammes, ser jeg at hun har kuttet ut 2-3 "småamminger", men at hun likevel får mat hver 3 time (før og etter at hun skal sove), og at hun har et strekk på 4 timer uten mat på morgenen (men da spiser hun godt på natta da). Bare uvant siden hun har spist "hele dagen og natten" til nå :-) Hun er veldig fornøyd, selv med tett nese og hoste, så tipper det holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...