Gå til innhold

Husk å søke om foreldrepenger da:)

Anbefalte innlegg

Husk å søke om foreldrepenger når du er i uke 26,

papirmølla går tregt så for å forhindre at du ikke får behandlet søknaden i tide så send den inn når du er 26 uker på vei,

(de forkaster/behandler ikke søknader som er skrevet og sendt før man er 26 uker på vei pga faren for ufrivillig avbrytelse av svangerskap evt,aner ikke om det stemmer,høres rart ut)

Finner ingen info på nav sine sider om når man burde søke i henhold til termin..

HUSK også at det er nye skjemaer for foreldrepenger nå etter 8 nov,ett skjema til mor og ett til far...

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/256897.cms

Fortsetter under...

Jeg spurte jordmor om jeg kunne få en terminbekreftelse nå når jeg er i uke 26. Hun sa jeg ikke trengte siden alt var bra og i orden. Da kunne jeg sende med det skrivet fra UL i uke 18 ;) Så da vet dere det om dere vil søke litt før. :D

hei, kikker innom fra 3. trimester og: eg var til jordmor i uke 23 og fikk da en bekreftelse på graviditet og at alt var i orden, og jordmor mente det skulle gå bra i forhold til nav... Da eg kom til nav nekta de å ta imot søknaden dersom bekreftelsen var datert FØR uke 26... Så ikke stol på at jordmor/lege kan reglene til nav... Eg måtte tilbake med ny bekreftelse fra uke 26...

Behandlingstiden til nav er 3 mnd fikk eg beskjed om, men har de kapasitet så går det fortere...

Annonse

Hei.

I forhold til nav sin saksbehandlingstid skal det holde å sende inn søknad om foreldrepenger 1 mnd før man skal ut i permisjon, det vil si ca 2 mnd før termin. Terminbekreftelse fra JM eller lege må være med, men det holder at den er skrevet på helsekortet.

Hvis en skal ha planlagt ks er det den datoen som skal oppgis som "termindato", og man skal starte permisjonen 3 uker før denne datoen.

Dette er i alle fall det jeg har fått opplyst fra mitt lokale navkontor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...