MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Bare gøy å se åssen andre har det, om dere har rutiner på ting osv Her står vi som regel opp mellom 08.00 og 08.30. Da får han en flaske, og er våken til ca 09.30.. Da sover han til 11.00 -11.30. Så får han flaske igjen, og er våken til ca 14.00. Så sover han litt igjen, til ca 15.30.. Ny flaske, og nå er han våken til ca 17.30.. så tar han gjerne en dupp på 30-60min, for så å være våken frem til leggetid kl 20.30. Da bader vi han og tar kveldsstell.. siste flasken får han innpå vårt soverom (han sover i egen seng på vårt rom) , i dempet lys. Etter denne siste flasken pleier han som regel sovne på en av oss mens vi prøver få han til å rape. Da legger vi han bare over i senga si, og da sover han til neste morgen rundt 08.00 Syns vi har fått ganske greie rutiner på ting, til tross for at han bare er 7 uker gammel Spent på åssen andre har det Ønsker mange som svarer !
FanteGuri Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Så heldige dere er, som har fått til rutiner, og legger seg kl.20.30! I wish!! Med storesøster hadde vi rutiner på den tiden, men med lillesøster på 7 uker, har vi ikke så mye rutiner enda. I ukedagene står vi opp kl. 06.45 etter en runde med amming, fordi vi må levere storesøster i barnehagen til 09.30. I helgene kan vi sove til 08. Varierer når lillesøster tar seg en blund, men hun er ofte våken et par timer når hun har stått opp og sovner litt igjen når vi kjører til bhg. Så er det ny runde med soving etter mm i 11-12 tiden, hvis hun da får sove uavbrutt, så kan hun sove 3 timer. Noen dager blir 3- timers duppen noe senere på dagen. Før middag i 16-tiden er det tid for mat igjen, og stort sett har hun sovet litt igjen, mens vi andre spiser middag. På kveldene har hun vært mye våken og noen kvelder har hun vært ganske urolig, får pupp ofte på kveldene, noen kvelder hver time. Tidligere var det ikke natta før i 24-tiden, den siste uka har hun sovnet i 21.30-tida. Foreløpig har vi lagt henne over i sin egen seng, når vi har lagt oss. Synes det er litt stusslig å legge henne alene på loftet, når vi sitter ganske langt unna på stua ( selv om vi har babycall). Men, om trenden med at hun sovner i 21.30-tiden fortsetter, så skal jeg begynne å legge henne direkte i senga.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Min er nå 2,5 mnd, og dagene har sett slik ut i 3-4 uker : 10.30/11.00 : Vekker guttungen, MME 230 ml 12.00-1400 : sover 14.00: MME 130 ml 15.30 : cowboystrekk 10-30 min 17.00 : MME 130 ml 18.00 : Dupp på 30 min 19.30/20.00 : bader 20.00 : MME 230 ml 20.30 : Sover til jeg vekker han dagen etter
Evigheten Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Lille er 2 mnd i dag faktisk Vi står opp mellom 8 og 9, ammer og småprater. Ho har begynt å bable masse om morran! Pappa'n drar på skolen, og rundt 10-10.30 sover ho en times tid. Våkner, vil ha mat, og om vi er hjemme er det nå tid for litt egentid på babygymmen eller å være med på husarbeid. Triller vi tur til sentrum sover ho i vogna. Ellers sover ho igjen rundt 12-13 og sover til 15-16. Våkner, spiser, og er da våken til ho skal legge seg. Bader (ikke hver dag), får tran (med glede, utrolig nok), tar på pysj, og spiser en eller annen gang mellom 19 og 20.30. Våkner en gang på natta og en gang tidlig morgen for mat
-S- Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Min lille er 2 mnd i morgen:) Vi har ingen rutiner.. står opp mellom 09-12. Noen ganger sovner har etter en knapp time våken, andre ganger er han våken i to-tre timer. som regel har han en lang soveperiode i løpet av dagen, som er på ca 2-3 timer. Resten av blundene er på 15-60 minutt. Noen ganger kan han våke i 5-6 timer i strekk. Vi legger oss for natta mellom 22-24. Da sover han første runden i 4-5 timer, også et par runder til på ca 3 timer. I forrige natt sov han faktisk 6 timer på første runden! Hærlig! første gang siden han ble født at jeg har sovet så lenge sammenhengende. Noen ganger på kvelden savner jeg å ha fast rutine på legginga, slik at jeg får litt "alenetid" eller "kjærestetid". Gjorde et forsøk for et par uker siden, men det fungerte ikke. Fant ut at det er minst stressende for oss uten rutiner. Og siden det er eneste barnet mitt, så kan vi tillate oss det. Passer forøvrig godt med nattesøvn som varer til 10-11 på morgenen;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Jenta mi er bare 7 uker, og vi nyter rolige dager uten noe særlig rutiner og faste klokkeslett=) Synes det er så deilig med denne tiden her, å bare ta ting litt som det kommer, og ikke kikke så mye på klokka- dvs hun sover når hun er trøtt og spiser når hun er sulten. Den tiden hvor faste rutiner er viktig kommer tidsnok, så ser ikke noe poeng i å stresse med dette enda. Men nå skal det sies at hun generelt sett sover MYE enda da- sjelden våken mer enn 1 time om gangen på dagen, og ikke alltid det er så lenge en gang. Hun får bare morsmelk, så om kvelden blir det som regel mye pupping og våkentid, litt forskjellig fra kveld til kveld egentlig; noen ganger sovner hun kl 23, andre ganger nærmere 01 (ser ut til å ha stabilisert seg litt på ca 23- tiden nå heldigvis). Da har hun gjerne hengt mye i puppen først, og småduppet hos meg på sofaen. Koooser meg jeg, med henne på fanget og i armkroken på stua- den tiden her hvor de enda vil ligge å kose går jo så altfor fort, så her nytes hvert sekund! =)
Tingenes Herre Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 Herregud! Sover han hele natta!!!! Heldige deg! Døgnet med jenta mi på 7 uker ser slik ut: Står opp 6.30-7.00, ammer gjerne i flere runder, sovner igjen 9.30. Våkner ca 11, ammer i flere runder, sovner igjen i vogna ca 12. Våkner etter tur 13.30, ammer, våken til ca 16-17 (puh, slitsom tid) Våkner ca 18-19, ammer leeeeenge, går og legger seg kl 19.30, ammer henne i søvn, og da våkner hun for nattamming kl: 24, 03, 06. Mellom nattammingene sover hun søtt. (Jeg er også heldig!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå