Fru Tuttemor Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 hei lurer på når søknaden for barnetrygden skal leveres og når søknaden om foreldrepenger skal leveres..?
Puppemamma Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 barnetrygden tror jeg går automatisk når man har søkt om foreldrepenger. foreldrepenger tror jeg er etter uke 26 eller noe sånt. men lurt å gjøre det så tidlig som mulig så man er sikret penger når man går ut i perm da. selv om jeg gjorde det tiiidlig - og søknaden min er enda ikke behandlet.. trege papirmølle
Roxiepop - nybakt mamma<3 Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Søknad om foreldrepenger kan leveres fra svangerskapsuke 26, og med den trege behandlingstiden de har der bør den ikke leveres noe seinere ;-) Jeg fikk høre at barnetrygd ikke kan søkes om før barnet er født (og dermed har fått personnummer), men er litt usikker..
Fru Tuttemor Skrevet 11. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2010 Joda,skulle inn på nav å se litt der.. Joda der står det at etter 8 november så er det nye skjemaer til søknad om foreldrepenger,et til mor og et til far :-/ Blæh,da må jeg bare kaste de jeg har nettopp skrevet på da.. Leste også at barnetrygden går av seg selv om man ikke skal ha utvidet o.l...
Babyønske �� Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Man søker ikke om barnetrygd, den kommer automatisk fra mnd etter barnet er født.
knekkebrød Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Sendt inn papirene i uke 32 eller noe og fikk til svar at behandlingstiden var 3 måneder. Har jobbet på Nav selv og lurer svært på arbeidstempoet der...... mye kaffe, røyk og sladring for å si det slik.
MMM<3 Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Jeg visste ikke at man måtte søke om foreldrepenger, de DUMME på NAV opplyste meg ikke om det, bare at jeg ville gå over til fødselspenger etter fødsel. ( går på AAP) Så jeg søkte for en uke siden og permisjonen trer inn straks. Men dama på nav sa det skulle nok gå greit, går vanligvis ikke lenger enn 3-4 uker på behandlingstiden. Men det gjør jo tydligvis det. Så de får høre hvis jeg må gå 1-2 måneder uten penger assa Noe jeg har erfart med NAV og deres behandlingstider på søknader er at det er tydligvis bare kaffe og røyk på de For jeg ventet i 3 måneder på at en søknad skulle bli behandlet. Ikke før jeg ringte og snakket med de og sa det hastet, så begynte de å behandle søknaden min, og da tok det 1 uke før pengene var på konto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå