Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god kuldekrem til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nå for første gang ut for å kjøpe kuldekrem, og har ingen anelse om hvem som er gode eller dårlige. Eneste jeg vet er at det ikke bør være noe som helst vann i dem.

Noen som kan gi meg tips? Trenger ikke å være noe fancy greier, er kun ute etter en som er god som vesla kan bruke når hun er ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en som heter Ceridal. Den brukte vi i fjor også, og er kjempe fornøyd. Mini blir veldig lett rød og tørr i kinnene, men hvis vi bruker denne kuldekremen, blir han ikke det. Den er ganske klissete, men funker godt. Har også brukt den på tørre albuer, funker utmerket :-)

Skrevet

Vi fikk anbefalt Weleda sin, er fornøyd med den så langt (barnet er 1 1/2 nå, så den er funnet fram for vinteren - her er det vitt nå).

Fikk testtube av apotekets "nye" serie (hvit og grønn tube), men den er det littegrann vann i (skal smøres på 20 min før en går ut). Smøres greit ut, men liker Weledas best.

Takk for tipset om Ceridal, vi kan prøve den når Weledan blir tom (har også et barn som har sensitiv hud).

Skrevet

Vi ble anbefalt Sebamed sin på apoteket for vår gutt på 1,5 med følsom hud. Tok det på han første gang i dag, så vet ikke ennå hva jeg synes. Men jeg trur den er bra. Naturlige ingredienser, ikke noe vann i og lett å smøre utover.

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen;)

Da blir det shopping i morgen, og vi er klare for vinteren... selv om jeg teller ned ukene til sommer og sol*s*

Skrevet

Vi bruker også Sebamed, og er veldig fornøyde med den.

Skrevet

Jeg har brukt Ceridal og er veldig fornøyd med den. Synes ikke den er så klissete som andre kuldekremer jeg har prøvd før. Huden blir myk og fin :)

Skrevet

Her brukes gamle gode A-krem fra apoteket :).

Skrevet

bruker vanlig kløvervaselin. det brukte min mor på oss i alle år, og det er det som vi har brukt på snuppa her. syntes det funker veldig bra. godt naturlig produkt.

Skrevet

Da ble det Sebamed her i huset også:)

Har dere en krem i bhg og en krem hjemme? Eller smører dere bare barnet før dere drar på morgenen (hvis det er kaldt da selvfølgelig!)? Ble så usikker på om jeg kanskje burde ha en i bhg også.

Skrevet

Ceridal er god, og inneholder ikke vann (viktig for å ikke ødelegge huden). Både A-crem og vaselin inneholder vel vann såvidt jeg vet, så de hadde jeg styrt unna...

• 2 uker senere...
Skrevet

Veldig fornøyd med Ceridal. Brukt Weleda sin tidligere, men syns Ceridal er bedre når det er veldig kaldt, da den er fetere.

A-krem inneholder vann, som blir nevnt over - så den skal ikke brukes som kuldekrem.

Skrevet

barna og jeg bruker ceridal..jobber i bhg, og syns det er veldig greit at barna har krem uten vann slik at man kan smøre rett før man går ut..(noen ganger er det veldig hektisk, og ikke like lett å huske hvem som skal smøres 20-30 min før...). bruker ceridal kremen som håndkrem på vinteren, og den er den eneste som hjelper på de tørre hendene mine!

a-krem kan brukes som kuldekrem, men må smøres på en halvtime før man går ut.

Skrevet

Jeg bruker helst de med litt vann jeg, for de er lettere å smøre ut. Men det er litt pes at man må ta dem på en stund før man skal ut. Dette er jo for at vannet skal rekke å fordampe. Bruker Dr Greve Allroundkrem.

PS. Det stemmer ikke som en over her sier at Vaselin inneholder vann. Vaselin består bare av vaselin...

Skrevet

Vi bruker sebamed og er veldig fornøyd med den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...