Gjest Skrevet 11. november 2010 #1 Del Skrevet 11. november 2010 Hei, Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg er muligens gravid for tredje gang. (Har to flotte gutter fra før av) men det er fortsatt alt for tidlig til å ta en test. Jeg hadde eggløsning lørdag, søndag, mandag, kanskje søndag, mandag ,tirsdag, og følte meg nesten umiddelbart dårlig. Det har aldri skjedd før, jo når mensen har skullet nærme seg har jeg hatt veldig ømme pupper, og blitt veldig lett sur. Nå følte jeg lørdag at jeg ble plutselig utrolig trett, og så tirsdag begynte jeg å føle at livmoren presset ut, og jeg fikk det jeg ellers ville kalt kynnere. Jeg har aldri hatt kynnere så tidlig før, men har gjennom internett sett at livmorskramper er vanlig når egget fester seg. I går ble jeg skikkelig dårlig på jobb, som om jeg hadde veldig lavt blodtrykk, dette får jeg når jeg er gravid. puppene er selvsagt ømme og jeg er også litt kvalm, men det nye denne gangen er at jeg har vondt eller et slags ubehag i magen, nederst der livmoren sitter. Og murringen fra kynnerne kommer og går, også litt stikking i skjeden. Er det noen som har hatt slike symptomer så tidlig? Jeg begynte å tenke herreminn er det tvillinger, men så føler jeg meg helt gal, for jeg vet jo ikke om jeg er gravid en gang med sikkerhet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142546119-sterke-symptomer-p%C3%A5-graviditet-tidlig-i-svangerskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 11. november 2010 #2 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg fikk også masse symptomer veldig tidlig med andremann (allerede før den tiden jeg egentlig ventet mens). Fikk bl.a. en sterk økning i bekkensmerter, var usannsynlig trøtt, masse seig utflod :/, ømme bryster, stikninger og "menssmerter" nederst i magen og svimmelhetsanfall... Tok en test 4 dager før ventet mens, og den ble sterkt positiv med en gang jeg hadde tisset på den, så det var ingen tvil, nei Så jeg hadde altså veldig tidlige og sterke symptomer, og da jeg var på første kontroll i uke 11-12 en gang, og jordmor kjente at livmorkanten allerede var kommet over navelen, sa hun at jeg skulle ikke være så overrasket hvis dette viste seg å være tvillinger. Jeg tenkte selvsagt "wææææ!", men samtidig var dette noe jeg faktisk hadde blitt veldig glad for og, så jeg nesten gikk og smågledet meg til å kanskje få to små Men på ul noen uker senere viste det seg at det bare var én der inne -noe jeg på en måte ble pittelitt skuffet over (rart med hva man instiller seg på), men samtidig har det også vært heeelt ok at det bare kom én...-er nok arbeid, det! hehe... Går nå og håper på at mannen min vil bli med på et tredje og siste barn. Han er ikke helt klar for det enda, men jeg håper han vil bli det om ikke så lenge. -og DA er det iaf greit om det bare blir én, ellers blir det plutselig behov for å bytte ut bilen med minibusss... Lykke til! Kan jo hende du er gravid, er litt vanskelig å si, for den kroppen kan lure oss litt innimellom også... men ta en test så snart det er mulighet for at den kan gi deg et riktig svar. Spennende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142546119-sterke-symptomer-p%C3%A5-graviditet-tidlig-i-svangerskapet/#findComment-142546233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. november 2010 #3 Del Skrevet 11. november 2010 Tusen takk for svar, ja, selv om jeg selvsagt vil bli glad om det er to, foretrekker jeg én jeg også. Jeg skulle bare ønske jeg kunne ta en test som viste om jeg er gravid eller ikke nå!!! man blir jo så utålmodig av å vente.. Vet du om det er noen tester som er bedre enn andre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142546119-sterke-symptomer-p%C3%A5-graviditet-tidlig-i-svangerskapet/#findComment-142546262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 11. november 2010 #4 Del Skrevet 11. november 2010 Ja, jeg skjønner det... Ikke no gøy å gå og vente, og tida går jo så ufattelig treigt da også!! Men du får bare prøve å tenke på noe annet så lenge, så går nok dagene... (lett for andre å si ;P) Jeg har ikke så veldig bred erfaring når det gjelder graviditetstester. Har brukt Quick Respons og Clear Blue -begge fra apoteket. QR er den jeg har brukt flest ganger, og jeg mener det var den testen som ga meg positivt svar 4 dager før ventet mens. Lykke til med venting...og snart testing Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142546119-sterke-symptomer-p%C3%A5-graviditet-tidlig-i-svangerskapet/#findComment-142546372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå