Gå til innhold

Et lite spørsmål om amming/flaske ved sengetid... Lurer på noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid ammet gutten min før sengetid, inne i mørkt soverom. Dette fører til at han ofte sovner ved puppen. Nå er han snart 7 måneder, og er veldig urolig både kveld og natt. Våkner ofte en stund etter han er lagt, og gråter eller er urolig.

Vet det er dumt å la babyen sovne ved puppen, men det har bare blitt sånn...

Vurderer nå om jeg kanskje burde amme utenfor soverommet, slik at han holder seg våken, for så å legge ham i senga med en gang etterpå.

Hvordan gjør dere det? Er veldig interessert i å høre deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Gutten min er MME barn, men jeg gjorde det samme som deg de første ukene, ga han mat inne på soverommet da vi skulle legge oss, han spiste aldri opp flaska, og våknet kort tid etterpå.. I over en mnd nå har jeg gitt gutten flaske i stua, da spiser han opp hele, og legger han i egen seng rett etterpå. Han sover fra 20.00/ 20.30-10.30/11.00. Han er bare 2 mnd, så kan jo være han ville sovet like lenge uansett, men det er jo verdt et forsøk? Du ser jo fort om det hjelper på oppvåkningene eller ikke :)

Skrevet

Jeg ammer alltid ved senga. Jeg har ikke på lys på soverommet, men døra står åpen ut i gangen og der er det på lys. Etter jeg har ammet, synger jeg nattasang, stort sett uansett om han ligger i halvsøvne eller om han er våken, etterpå legger jeg han i senga.

Jeg merker ingen forskjell på om han sover urolig i forhold til om han har sovnet med puppen eller ikke. Det jeg merker stor forskjell på, er om han er overtrøtt eller passe trøtt når han legges. Hvis han er overtrøtt sover han mye mer urolig enn hvis han er passe trøtt. Han sovner lettere og våkner færre ganger. Vi endte opp med å i en periode legge han før 1830 fordi han ellers ble overtrøtt. Jeg syns det er ekstremt tidlig og ettermiddagen blir veldig kort når pappaen kommer hjem fra jobb ca kl17, men hvis ikke vi gjorde det, så ødela vi hele resten av kvelden og også natta for han og oss selv.

Kanskje det er det som egentlig er trikset hos dere også.

Skrevet

Min jente brukte også å sovne ved flasken helt til hun var 6 mnd. Nå nylig prøvde jeg, uten noen hensikt med å venne henne fra det, å legge henne alene i rommet. Hun suger på tommelen sin, så smokken trenger jeg ikke å dytte inn hvis den faller ut. TIl min store overraskelse sov hun når jeg sjekket noen minutter etter, uten en eneste lyd:)

Mitt tips er å bare prøve:) Kan være lurt å gi kveldsen utenfor soverommet, for så å legge han i soverommet hvor han skjønner han skal sove. Stryke på ansiktet kan være beroligende (det gjør jeg hvis hun er urolig), sang er også noe. Synger "nattasang" til min datter på dagen, og hun har helt sluttet å sovne ved flaska:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...