Gå til innhold

Hvor mye trenger man?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

akkurat hvor mange av de forskjellige plaggene du trenger er ikke godt å si men husk på at du sikkert får endel klær av venner og familie.kjøp selv klær i 50 og 56 for det er det ikke så mye man får.62,68 og 74 er typiske gave størrelser så ikke handle for mye i disse,men greit å ha et par sett.

hvor mye man trenger avhenger litt om man har en som gulper feks.da går det endel skift til dagen.men det er jo sånn man finner ut etterhvert,og nå har de jo til og med bodyer på matvare butikken,i tilfelle krise ;) og en ting til,ikke kjøp klær med hetter før ca størrelse 74.det er jo fint men utrolig upraktisk når de nesten bare ligger.har gjort den tabben selv og fikk nesten ikke brukt klærne ;)

når har du termin?

jeg venter nr 3 i april ;)

Til førstemann hadde jeg 5-6 bomullsbodyer og to ullbodyer i hver størrelse i 50 og 56. Samt 4-5 bukser, og et par hele dresser i hver str(50 og 56). Det holdt sånn akkurat.

Fikk storgulper, og det ble fort 3-4 skift pr dag. Så måtte ta i bruk 56 ganske fort, fordi jeg ikke rakk å få tørre klærne. Mye i 56 var for stort de første ukene, men det gikk i nødsfall.

Jeg hadde bare 2 pyjamaser av hver str, og det var for lite. Måtte skiftes og vaskes hver dag pga gulp og bæsj. Så det skal jeg ha flere av denne gang.

Jeg var ikke særlig i stand til å komme meg ut å handle de første ukene, og det var heller ikke så mye barneklærbutikker der vi bodde da.

Men det gikk da greit, selv om det ble mye vasking de første ukene :-).

Str 62 og oppover trenger du ikke kjøpe så mye av før fødsel, det får du sikkert i gave, og innen babyen begynner å bruke den str, har du kommet deg ut selv og fått kjøpe :-)

Hei.

Jeg er veldig enig med svarene du har fått, men str 50 har ingen av mine unger kommet inn i. Men hvis du var liten ved fødsel og mannen det samme så er det jo større sjangs for at du får en sønn som også er liten ved fødsel.

Men jeg hadde/har 4-5 av de forskjellige plaggene.

Og ikke hette eller harde bukse linninger på de minste str..

Lykke til.

Annonse

Har du mulighet til å arve?

Jeg kommer til å arve en del fra kollega. Kommer til å se igjennom det før jeg handler, om jeg har nok til den første tiden kommer jeg til å handle når babyen er ute. Da vet jeg mer hva jeg har fått i gave og hva som er ok å bruke.

det tenker jeg nå. Er 17 uker. Så det kan jo hende jeg shopper litt likevel når det nærmer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...