Gå til innhold

Sover annenhver natt. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annenhver natt sover dattra mi gjennom uten noe problem. Mens de andre nettene er det bare styr å leven å hun ender opp i min seng til slutt. Siden jeg får annenhver natt en god natt søvn klarer jeg egentlig hverdagen uten å være utslitt men det er jo veldig frustrerende. Hun får samme mat, like lang dupp og generellt er alt egentlig ganske likt alle dagene. Jeg skjønner ingenting. Har slitt litt med sovingen de siste månedene men det virker som det begynner å rette seg opp nå. Annenhver natt i allefall.

Tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så frustrerende, føler med deg, ikke kjekt med styr om natten :-)

Men det første jeg tenkte på er at hun sover godt en natt fordi hun er trøtt siden hun styrer natten i forveien. Hvordan sover hun på dagtid og når på natten styrer hun? legger hun seg fint om kvelden?

Skrevet

Hun sover gjennomsnittlig 1 time på dagtid. (har aldri sovet noe særlig på dagen). Er bestandig blid å veldig aktiv så det virker ikke som det er for lite, får henne heller ikke til å sove noe mer uansett hva jeg prøver. Hun starter mellom 22 og 24 en gang. Noen ganger tidligere å noen ganger senere. Vanskelig å si. Hun legger seg de aller fleste gangene uten noe problem. Både natt og da. Ligger ofte å "prater" med bamsen sin noen minutter før hun sovner da men veldig sjelden noe gråting.

Skrevet

Hvor gammel er hun? Og når legges hun for kvelden? og når på dagen sover hun?

ikke alltid like lett å vite hva som er galt, kanskje hun er overtrøtt, eller tenner? men merkelig det bare er annenhver natt. :-)

Skrevet

13 mnd å legger seg kl 19. Legger jeg senere er hun våken absolutt hele natta. Står opp ca 8 (de nettene hun sover) og blir lagt for dupp rundt 11. Senere en det å nattesøvnen er ødelagt. (teste mye rart i kampen og soving). Tenner kan det være. Hun fikk 3 på mandag å vi venter enda 2 men jeg tror ikke det. Da skulle det ha vært hver natt å suttring på dagen. Jeg vet virkelig ikke. Får kansje nyte det å få litt søvn hvertfall :). Syns bare hele greia var så rart

Skrevet

Ikke godt å vite hva det er, får håpe det snart går over iallefall :-) Du kan prøve å smøre med dentinox og se om det hjelper. Håper det ordner seg :-)

Skrevet

Er litt sånn her også med min gutt. Noen ganger har det fungert å bare legge han ned og gå ut av rommet og vente til han har sovnet. Andre ganger funker det skikkelig dårlig. Har også hjulpet noen ganger når pappan har tatt nattansvaret, mens andre ganger blir det da bare verre og ungen roper etter "Mamaa". Når vi har mistenkt tenner har vi et par ganger gitt han en paracet, og da sovner han... Men det kan man jo ikke gjøre til vane! Ellers så vet jeg at det beste er å bare ikke gi opp og ta ungen opp av senga, men sitte ved siden av og roe så godt man kan til h*n sovner selv, men jeg vet hvor vanskelig det er i praksis når man er utålmodig og stuptrøtt...

Skrevet

Hvis jeg hører hun har vondt å vet det er tenner som plager gir jeg og paracet om natten. Dentinox har aldri fungert her i huset.

Er helt alene med henne å har ingen avlastning i form av familie. (pappan ser henne noen timer med jevne mellomrom da) så jeg må fungere i hverdagen. Kan ikke ta opp kampen om natten for jeg må å sove for å kunne stå på bena i det hele tatt. Jeg VET jeg skulle gjort det men det makter jeg rett å slett ikke. Hun legger seg fint i sengen sin å kan sove der hele natten på gode dager så jeg antar det kommer av seg selv etterhvert. Eneste hun krever sånn sett er noen minutter i min seng om morgenen for å kose å det syns jeg er helt greit. Godt å få våknet litt før dagen starter for mor og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...