Gå til innhold

Dere som har termin i begynnelsen av desember...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere noen juleforberedelser før babyen kommer? Tenker på vasking eller julebakst?

Vurderer å begynne nå i slutten av november. Iallfall bake slikt som kringler og horn som jeg kan legge i frysen...

Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste vi pleier å gjøre i heimen til jul er pepperkakebaking med 4-åringen, pluss fikse med juletre uka før jul samt pynte litt med noe julestash her og der.Tar vanlig vask som vi gjør før hver helg, er ikke akkurat manisk på vasking ;) Vi feirer hos svigermor og er bedt bort noen andre dager også. Får alltid med oss kaker hjem også, så orker ikke styre så fælt med det der. Julegavene må i boks i løpet av den nærmeste uka da!! Har termin 5. desember :)

Skrevet

Heisnn :)

Akkurat dette med juleforberedelser synes jeg er vanskelig også. Har termin 7.desember :)

men jeg har begynt å fylle fryseren med rundstykker, brød, boller - ja sån t som vi trenger av gjærbakst, for det kan fryses ned :)

Så har vi begynt å handle julegaver da.

Så får vi ta pepperkakebaking og baking av andre typer julebrød når det passer. Trenger ikke så mye.

Det viktigste er at vi er sammen i jula. Ja, så skal jeg kjøpe tonnevis med snop og god mat :)

Skrevet

Har termin 1. des, så har veldig lyst å ha alt av juleforberedelsene ferdig før da. Tenker mest på pynting, baking og julevask. Gidder ikke å shine hele leiligheta, vaske tak og vegger og oppå eller inni skap, det får vente til mamma kommer på besøk, men det skal hvertfall lukte rent og pent til jul! (så må sikkert vaske et par ganger til før julaften)

Er veldig glad i jula, så skal også pynte ferdig før termin, for tenker at adventstia kommer til å fly unna, og pynter jeg ikke før så kommer jeg ikke til å pynte i det hele tatt - synes også det er lite vits å pynte for å ha det framme ei uke før man skal pakke det vekk. Har planer og håp om å få bakt en del, sånne julekaker hvertfall. Rundstykker o.l tar jo bare et svosj, og det er dessuten bedre ferske, så det tar vi på sparket.

Skrevet

Jeg har termin 17. november og jeg er ferdig med alle julepresangene! :) Helt fantastisk følelse!! Har til og med kjøpt inn fine julestearinlys og kuler til juletreet.

Nå skal det sies at jeg (som veldig mange andre) er veldig glad jula og hadde blitt litt lei meg om jeg gikk glipp av juleshoppinga. Så i år er første året jeg ikke har irritert meg over at butikkene begynner for tidlig med juleutstillingene! :)

Jeg og kjæresten er ganske så nyetablerte, så vi har ikke mye julepynt å dra frem fra tidligere år, så jeg skal heller låne litt av min mors overflod av nisser og julestjerner! :) Og om jeg ikke var lykkelig nok i denne svangerskapstiden, så har jeg en kjæreste som elsker å bake, så han tar seg nok av den biten også! :)

Gleder oss selvfølgelig spesielt til denne julen siden vi da garantert har fått nurket vårt! VERDENS beste julepresang!! :)

GOD JUL, JENTER!!!! ;P

Skrevet

Har termin 13 jeg, og synes hele jula i år blir STRESS! Overtid er 24, og alle i familien har gått lenge over. Vet ikke engang om jeg har født eller ligger på sykehuset i jula! Ungen kan jo komme både før og etter for alle sammen her, så er sikkert smart å ha gjort mye unna! Jeg er ihvertfall igang med julegavene som er prioritet en for min del.. Kakene begynne rjeg på neste uke;)

Skrevet

har termin 3. des

er glad i jula men har aldri pynta noe særlig hjemme da jeg har tilbrakt hele jula hjemme hos mine foreldre som regel.

Det er første jula jeg og samboer feirer sammen og blir nok mye hos mine og hans foreldre i jula.

Men blir nok litt ekstra rydding og vasking før termin nå og litt små pynting(som jeg forsåvid må kjøpe).

Er utrolig sliten og tung i kroppen om dagen så tar det som det kommer det jeg rekker det rekker jeg resten får være, har vel en mistant om at mamma og svigers hjelper litt nå de kommer på barselbesøk.

Ellers har jeg begynt med julegaver faktisk, men er treig og er en av de som vanligvis begynner med sånt den 18des.

Gjest summerbee
Skrevet

Jeg har termin 10 des. Har ikke tenkt å handle julegaver før termin. Får bare gjøre det veldig enkelt i år. Har ikke mange jeg skal kjøpe til heller , mest familie bare. Skal pynte til jul, men det er jo ikke mye som skal til. Juletre blir det også, men det ordnes jo nærmere juleaften. Blir min og samboer sin første jul sammen i år. Alle kan komme innom på juleaften å hilse på. Da kan de få gløgg og pepperkaker. Når man har termin i desember syntes jeg andre må forstå at det kanskje ikke blir helt som det pleier. Jeg er glad i jul selv, men nå blir det jo baby som kommer i første rekke og den beste julegaven man noen gang kan ønske seg!

Skrevet

Har en hel hurv å kjøpe til vi da:-) Pluss 4 barn selv... Nesten ferdig med alle gavene heldigvis. Og ribbe, pinnekjøtt, julepølse og medisterkaker er allerede kjøpt inn.

Satser på litt vasking og baking de neste ukene. Termin 11.12, men hun kommer nok før:-)

Skrevet

JEg har termin 4 desember og har de siste dagene begynt med å fylle opp fryseren. Har bakt blåbærmuffins og pepperkaker, og driver å lager skoleboller nå. Har forsåvidt vaska huset rundt med hjelp fra mamma, men tenkte å dra over kjøkkenet en skikkelig tur før det er for sent når jeg er ferdig med det meste av bakingen.

Ang julepynting tror jeg at jeg skal gjøre det i starten av desember - uavhengig om jeg har født eller ikke. Får bare gå rundt å pynte litt og litt om ungen har kommet til da :)

Alle gaver er ferdig handlet inn- noe som er veldig deilig å tenke på. også har jeg laget pakkekalender til ei venninne som jeg skal bytte med :) koselige ting, men fryktelig tungt å få utgjort noe stort nå på slutten så tar det litt og litt :)

men - 3 uker til termin i dag så kan jo hende julepynten kommer opp etterhvert hvis jeg får lite å finne på ;)

Skrevet

Termin 15.12. :))

Julegavene er ferdige for lenge siden. Mangler bare noen vinflasker o.l.

Fryseren blir avrimet i dette øyeblikk, så da er den klar til å fylles igjen. Så da kjøper vi inn julematen neste uke, og baker litt.

Mannen skal begynne å vaske litt juleekstra neste uke ;)

Jeg pusser vindu og pynter med all julestas til 1. helga i advent

(bare 2 uker til!! *GLIIIS*), juletreet venter alltid til 23.des. Men det er det tenåringene som pynter da.. :))

Ellers er alt babyutstyret på plass og alle klær vasket :))

Har endatil pakket både fødebag og stelleveske. Klar som et egg ;)

Bare venting på baby og jul her :)))

Skrevet

her blir det vel til at vi prøver å få vasket litt (sånne ting som ellers ikke blir vasket) før termin og så blir vel adventskalenderen til ungene gjodt klar snart har termin 24 nov men rekner med eg må gå over denne gangen og...

pepper kake huset blir vel også gjordt klart før termin... viss ikke pillelille i magen bestemmer seg for å ut før da...

det er jo koselig å ha julen å forberede seg til nå når jeg er gått ut i permisjon og har behov for å fylle dagene... ikke så mye vasking på meg da pga bekkenet men får jo nytt kjøkken i slutten av nov så får vel ta det igjen etterpå... lever litt provosorisk på den fronten nå...

har fått inn nytt vindu og lagt ned ny parkett så nå gleder eg meg til å kunne begynne å buke det... må vente heeeelt til etter den 27 nov da...

men nå det er på plass blir det vel sving på sleiva og... for DA skal det bakes... satser på at eg kommer hjem fra sykehuset og til ferdig montert kjøkken.

gleder meg stort til julen i år. vår første jul som fullkommen familie

i slutten av mnd kommer forhåpentligvis siste mann i flokken til verden da er vi den lille store familien vi har drømt om.

Skrevet

Så flinke dere er da! Har også termin i begynnelsen av desember, og gjør det tydeligvis heeelt anderledes enn majoriteten:)

Her er det baby som er fokus i år, og jeg har ikke tenkt å bruke de siste få dagene før fødsel på "julestria". Alle ekstra midler har gått til lillegull, så i år får vi se om det i det hele tatt blir noe julegaver! Kommer baby til termin satser jeg på å rekke å sende ut bilde, og ønske alle en god jul:) Om ikke, så regner jeg da med at familien skjønner at vår situasjon er litt spesiell i år:) Nå skal det være sagt at vi ikke har barn fra før, hadde vi hatt det hadde jeg selvsagt bretta opp skjorteermene(ev satt min bedre halvdel i sving!) for å lage skikkelig jul. Formen er IKKE forenelig med å jage rundt nå, så her er det hvile, spise og gå tur hver dag som har fokus:) Også skal huset taes et skikkelig tak, mest sannsynlig blir det min kjære sin jobb:) Min jobb nå er å gro ferdig vårt lille julemirakel, og samle krefter til fødselen:)

Skrevet

har bare bakt 2 kaker ei kanel kake og ei skjokoladekake

mamma skulle bake horn med med fyl til meg og så ska eg bake ei kake til kanskje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...