Canari Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Blir litt bekymret, fordi lillegutt spiser så mye mindre og sjeldnere enn før. Han er 4,5 mnd. og har de siste 2-3 ukene vært veldig vanskelig å få til å ta pupp (bare når han er veldig trøtt (kveld/natt) og kanskje en gang på dagen (bare en pupp). Har prøvd å gi mme - det gikk greit noen dager, men nå vil han ikke ha det heller. (Før tok han pupp 7-8 ganger i døgnet) Ser denne måltidsrytmen/matmengden feil ut (dette er sånn ca-tider)? ca kl. 02.00 (natta) drkker rimelig bra med mm ca kl. 06.00/06.30 - bittelitt mm (noen minutter), bare for å ha noe å sove på ca kl. 11.00 ca 1/2 porsjon grøt og kanskje 1/4 fruktglass (vil ikke ha drikke etterpå) ca 14.00/15.00 - stor sett tar han greit med mm men ikke alltid ca 18.00 - ca 1/2 porsjon grøt og kanskje 1/4 fruktglass (vil ikke ha drikke etterpå) ca kl 19.00 - stort sett litt mm Tung bleie på morgenen, veldig lette bleier på dagen. Prøver å gi mm før vi står opp ca 07.30/08.00 og mm/mme ca kl. 09.00 (før soving) og ca 15.00/16.00, men nei, vil ikke ha. Han har tidligere (da spise han jo mye også) gått mye opp i vekt, så han er jo rund fremdeles, ca 9 kg og 68 cm, tror jeg (har ikke veid ham de siste 6 ukene, skal til helsestasjonen neste uke). Lurer på å begynne med middag i 15-tiden når han blir 5 mnd. Hva tror dere - han spiser lite til å være så stor gutt, bør jeg være bekymrte, eller sal jeg slutte å stresse :-)
Gjest Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Tror ikke jeg ville stresset med det så lenge han er i fin form og ikke går ned i vekt. Min er også 4,5 mnd og har akkurat begynt å få grøt. Vi var på helsestasjonen denne uken og helsesøster synes det han spiser høres helt fint ut. (Han er litt mindre enn din da, 64 cm og 6800 gram) Han får grøt bare en gang om dagen (på ettermiddagen), han begynner å nærme seg en full porsjon nå, og så blander jeg i en god dæsj med sviskemos i grøten for å få fortgang på magen. Etterhvert som han har fått i seg mer grøt synes jeg også han spiser mindre ellers i døgnet, men jeg stoler på at han får i seg det han trenger så lenge humøret og energien hans er på topp.
Mjølkekua Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Postet akkurat et likt innlegg, bortsett fra at jenta ikke spiser annet enn morsmelk da... :-p Jeg vil også vite hvorfor og er litt bekymret for lille (store) jenta mi.
Canari Skrevet 11. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2010 Ja, det er lett å bekymre seg ... Sikkert uten grunn. Jeg prøver stadig å tilby mm,. og noen ganger går det.
stolt mamma 2010:) Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Det er akkurat det samme her. Gutten min er 5 mnd og har hatt en voldsom apetitt hele veien, men de siste par ukene synes jeg at han har spist mye mindre. Har startet med grøt i tillegg til MME da, men allikevel. Han virker fornøyd stort sett, men er litt bekymret for det. Når han får flasken nå prøver han å dytte den ut, skriker litt også plutselig er det greit allikevel. Det er noe helt nytt. Aldri gjort før. Var inne på tanken om han fikk tenner en stund, men de burde vel ha vist seg nå da. Ikke lett å bli klok:)
Canari Skrevet 12. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2010 Ja, det er virkeig kjedelig. I dag har jeg så langt prøvd å amme kl. 07.00, 08.00 og 09.00, uten hell, skal forsøke igjen når han våkner fra luren sin om noen minutter - sukk. Fikk han til å ta 20 ml på flaske litt før kl 09.00, men han har ikke villet ha flaske mer i det siste heller. Ikke spist ordentlig siden kl 04.00 i natt han - kjenner jeg blir litt frustrert!! Neppe tenner her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå