Sannellerslik? Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 datteren min på snart 3 uker er blitt litt forkjølet:/ Hun er tett i nesen, og nå er hun begynt å hoste litt.....:S Må man kontakte lege da, eller er det bare viss hun får feber? Hun er nok blitt smittet av storesøsteren som har vært veldig forkjølet i d siste....... Jeg krysser vertfall fingrer for at den minste ikke får feber! Andre med forkjølet nyfødte?
Mjølkekua Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Nå er ikke min nyfødt lengre (5 mnd), men hun har fått det samme som alle andre i huset har hatt/har: hoste og snørr i lange baner. Jeg fikk min pappa til å lytte på henne (han er spesialist i lungesykdommer/ allergi/ indremedisin) og det sitter kun i nesen. Har også ringt svigermor som er overlege på myfødtintensiv, og hun mente at det ikke var noe farlig. Hun sa at hvis babyen får høy feber, har problemer med pust, spiser veldig dårlig eller har redusert allmenntilstand (vanskelig å få kontakt med) så burde vi kontakte lege. Vi gir henne nesedråper, saltvann på dagtid og otrivin før hun legger seg, og hun sover med hodet høyt dag og natt. Vi har måttet stå opp og gi henne nesedråper på nattestid for hun har vært potte tett. Det er lite en lege kan gjøre hvis det er virus og allmenntilstand er bra, men hvis du er bekymret eller hører at hun sliter med pusten ville jeg ikke nølt med å kontakte lege. Generelt er terskelen veldig lav for legebesøk når baby er så liten som din, siden en ufarlig infeksjon hos et større barn, kan være mer alvorlig hos så små barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå