Gjest Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Gutten min ligger feil vei....hode opp og bein/rygg nedover Jeg har i tillegg kraftig bekkenløsning...+ skjevt bekken...bruker krykker og klarer til tider ikke å gå. Har fått beskjed fra lege om at jeg vil bli sendt til sykehuset for å snu babyen, men hvordan gjør de det? Er dette vondt?noen som har erfaringer? Hva skjer visst de ikke klarer og snu han? kjenner jeg stresser litt med dette, har svært lite lyst til å ta keisersnitt noen som har erfaringer å dele?
desembermamma81 Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Hei! Jeg snudde jenta mi på tirsdag og det gikk veldig fint! Hun hadde sittet i seteleie veldig lenge så jeg hadde ikke så veldig tro på at det skulle gå, men det gjorde det. Sjansen for å lykkes er mellom 45-50%, men dette gjelder alle babyer og prognosene er litt dårligere for førstegangsfødene. Selve snuingen går ganske raskt, jeg tror legene og jordmora var inne hos meg i ca 10 minutter tilsammen. Likevel må du beregne god tid for du må ligge til observasjon før og etter. Før legen kommer blir du lagt med beina litt høyere enn hodet for at barnet skal komme litt opp av bekkenet. Så dytter legen babyen litt opp i magen før én tar tak i hodet og én i rumpa og forsøker å vende. De dytter hardt, men kontrollert, og ei jordmor følger nøye med på hjertelyden underveis. Snuingen er ikke direkte behagelig, men det gikk helt fint. Jeg hadde ikke vært redd for å gjøre det igjen. Sammenliknet med smerter etter et keisersnitt tror jeg dette er veldig lite, så jeg ville definitivt gitt det et forsøk Hos meg klarte de å snu babyen på første forsøk, men det er visst mulig å prøve litt ulike veier, avhengig av hvordan babyen ligger. Hvis de merker at babyen ikke vil snu seg gir de seg etter noen forsøk, det er ikke slik at de bender den rundt hvis det egentlig ikke går Ikke bekymre deg for mye, min opplevelse var i alle fall veldig god. Jeg ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå