STA Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg får ikke sove,kroppen er så urolig eller det kjennes ut som at fotan vil ut å springe en laaaaaaaaaaang tur. Hva er dette for noe? Flere som har hatt dette? Tror jeg holder på å bli gal snart,har hatt det i noen dager nå når jeg skal legge meg:( Håper noen kjenner til dette.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Har det sånn jeg også. Er helt vanlig, men utrolig plagsomt...
STA Skrevet 10. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2010 ja men er det ingen ting vi kan gjøre for at det skal forsvinne? Leste iste at det kan være mangel på magnesium?? Hoff,hvor plagsomt:.
sjarm Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Har samme problem. kjennes ut som kroppen har abstinenser. Jeg har prøvd magnesium tabletter, føler ikke det hjelper noe særlig. Eneste som hjelper meg er å stå opp å gå litt, strekke ut leggene og massere litt.Å så bare vente til jeg blir så trett at søvnen kommer. Syns det er kjempe slitsomt å lei av å ikke sovne før i fire fem tiden om morgningen. Er heldigvis 100prosent sykemeldt så jeg har rolige dager. Noen kjerringråd er å knytte en ulltråd rund storetåen (må vist være ren ull) Ta en varm dysj og legge seg med ullstrømper. Jern og magnesium skal hjelpe på noen
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Hei jeg spurte legen min om dette, og han sa jeg kan ta et fotbad på kvelden med ganske varmt vann og vanlig grønnsåpe oppi. Han anbefalte vanlig grønnsåpe med furunål.. LYKKE TIL! og god natt =)
Gjest Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 en venninne av meg var plaget med dette og hun begynte å ta turen til svømmehallen.....og nå har hun ikke plager lenger
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Jepp, urolige bein er jeg godt kjent med. Utrolig ubehagelig og plagsomt når man vil sove. Jeg pleier å må gå opp og trampe og tøye ut beina i alle mulige varianter. Det hjelper litt, men ikke mye. Jordmor sa at jeg kunne ta magnesium mot dette, men det har nå bare ikke blitt gjort. jeg har bare urolige bein i periodevis. Dessverre er nok dette en av de små svangersskapsplagene, men ikke unormalt.
Luna har født. Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Prøv flytende magnesium kjøpt på Rema. Har gjort det mye bedre for min del. Ikke uro i kroppen, og lite uro i bena nå. Gikk noen dager før jeg gradvis merket forandring. I går sovnet jeg som et lam uten uro i det hele tatt. Og jeg har ligget mye og vridd meg pga uro i bena. Til å bli gal av. PS: En heldig "bivirkning" av mangnesium er løsere mage og mindre kynnere:) Kan ikke klage da:)
nr 4 i magen på overtid Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Heia:) Jeg synes det hjelper med skikkelig god, hard fot massasje av kjæresten min:) Både på foten og oppover på leggen..... da sovner jeg:) Ha en riktig fin dag:)
magica fra tryll Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Jeg har også den følelsen, og har tenkt at det kommer av mindre aktivitet i musklene enn de er vant til....Akkurat som om det litt overskudd der liksom. Jeg sovner litt letter etter litt sex da..hehe
Puppemamma Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 jeg har hørt at å knyte en ulltråd rundt ankelen kan hjelpe mot dette. syns ikke det hjalp spesielt mye - men fant fram et ullskjerf som varmer godt og legger det rundt der jeg er urolig/har vondt. Så blir jeg varm der og klarer å slappe av og faktisk får sove verdt å prøve hvertfall
STA Skrevet 11. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2010 Tuuusen takk for svar damer:) Jeg snakket med jordmor idag å hun sa jeg kunne prøve magnesium så håper det fungerer:) Hvis ikke SKAL min kjære få masere etter jeg har tatt et godt og varmt fotbad, så knyte en ulltråd på fotn;P Håper det forsvinner ellers blir jeg sprø
Gullis75 Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Jeg er selv utrolig plaget med kribling i armer, bein og egentlig hele kroppen! Det er fryktelig plagsomt og er umulig sove! Jeg har lenge prøvd magnesium uten hell, men dro i dag innom en helsekostbutikk der de anbefalte e-vitamin i tilegg til magnesium. Så nå håper jeg at dette er vidundermiddelet som skal gi meg nattesøvnen tilbake!
Lessismore Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 Jeg vet ikke hvorfor, men etter at jeg begynte å spise bananer (1-2 om dagen) så har dette roet seg hos meg. Kanskje fordi det er masse magnesium i bananer...? Ikke vet jeg, men verdt et forsøk kanskje? Lykke til!
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 11. november 2010 #15 Skrevet 11. november 2010 Bananer anbefales mot kramper og restless legs De er rike på Kalium og magnesium. Spis en rett før du skal legge deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå