Gå til innhold

Vellykket forsøk ved slutt av koffein?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, jeg tenkte vel ikke helt bevisst på å slutte med koffein, men jeg sluttet i allefall med Cola 2mnd før forsøket og det ble klaff på IVF! Leste i ettertid at man skal holde seg unna koffein når man er i 1.trimester fordi det kan føre til SA, så jeg tror ikke du gjør noe dumt om du slutter med koffein nå!

Lykke til!

Takk for svar :) Jeg har hvert koffein fri nå i 10 uker og har tidligere hatt 2 mislykkede IVF forsøk.... Første gang var to egg bra men dårlig kvalitet hos mannen (avbrudd),andre gang skulle vi ha ICSI men jeg hadde ingen egg nesten og fikk ut 4 egg men ingen kunne bli brukt (avbrudd) :/ Så håper virkelig denne gangen :D

Hei! Ta akupunktur hos noen som har spesialisert seg på barnløse. Ta det en gang i uka og flere uker før uttak. De har også tips om homeopatiske midler du kan ta. Mine egg ble av bedre kvalitet og fikk ut flere. Prøv det!

Annonse

Anbefalt koffeinmengde pr dag tilsvarer innholdet i 1 kaffe latte. Jeg drakk mye pepsi max før, men sluttet med det(selv om det var tungt) noen uker før uttak I tillegg kuttet jeg ned på kaffe latte. Gikk ned til 1-2 i uka. Ble gravid, men om koffein var med på å gjøre resultatet positiv vet jeg ikke. Brukte i tillegg medrol dennne gang, og jeg har tro på at den kan være årsaken til positiv test. Men det skader jo ikke å holde seg unna. Tro kan flytte fjell:-)

Jeg har bare hatt inseminasjoner så langt, fem i tallet, og har vært både helt koffeinfri og bare drukket en halv kopp kaffe for dagen, uten at noe har hjulpet. Nå drikker jeg en liten kopp hver morgen (skal ha uttak om et par uker), og håper at det er lite nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...