Gå til innhold

hva bruker dere i vognposen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Bergen har det vært ett par minus grader de siste dagene, lillegutt å hat saueskinn i bunnen, hat flerelag med ull på seg og dyne pluss ett teppe på toppen å allikervell har han vært litt kjølig på kroppen(regner med det trekker inn igjennom dynen å på siden. Så idag har jeg kjøpt voksi Urban så dere som har den posen hva har dere på babyen nedi der?

han er 3mnd foresten

Videoannonse
Annonse
Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Babyen min har en Odenwalderpose i vogna (med lammeskinn under). Han har på seg to lag ull, body/stilongs + ulldress og en ulljakke utenpå.

Egentlig tror jeg at han kunne hatt på seg bare et lag ull (+ jakke) for han er veldig varm, tross et par minus. Det er faktisk verre å være for varm enn for kald :/

Skrevet

Hei,

Jeg har også en Voksi Urban-pose med lammeskinn under. Og jeg bor i Bergen... :) Her har jeg på to mndr gamle snuppa ullbody + ullstr.bukse, ulldress, lue, skjerf, votter og sokker. Alt i ull. :) Hun pleier å ha fin temperatur etter å ha vært ute i vognen i alt fra to til fire timer. :)

Skrevet

oki, hadde tenkt å ikke bruke lammeskinnet men ser begge dere bruker det så da gjør jeg det også, har dere det under posen eller oppå bunnen av posen?

da prøver jeg med posen imorgen pluss ullstilongs,ullbody,krinkelulldress,ulllue,ullvotter og ulltøfler så får jeg kjenner på han etter en stund :) men da har jeg hvertfall noe å gå etter :)

Skrevet

Synes dette høres i overkant varmt ut, jeg da. Riktignok er babyen min 10 mnd, men jeg bruker kun ett lag ull(strømpebukse og body) og i tillegg en fleecejakke, ullsokker og ulllue. Og ikke noe skinn under. Har en odenwalder dunpose...og stormtrekk utenpå. Dette er han ikke kald med. Bor på østlandet, og her har det også vært surt og kaldt de siste dagene. Må jo ha noe å stille opp med når det blir skikkelig kaldt også ;)

Skrevet

Hørtes voldsomt ut ja, med lammeskinn og tykk dunpose bruker vi veldig lite klær under, men bruker ull, + ullue, veldig lunt i de vognene

Her i Oslo har det vært opp mot -5

Skrevet

Jeg har lammeskinnet under posen. :)

Og når det gjelder temperatur, så har jeg prøvd med mindre klær, men da er hun rett og slett kald. Alle barn er vel forskjellige der også. :) Ulldressen jeg bruker er forøvrig hjemmestrikket, så ikke supertykk. Og når det ikke er rundt 0, men litt varmere, bruker jeg bare en hjemmestrikket ulljakke istedetfor dressen, og dropper skjerf og votter. :)

Skrevet

Nå når det er -10 (stiger til -1 på dagtid) på Østlandet har jeg brukt ull innerst, en ullfrottedress fra nøstebarn, lue, votter og skjerf inne i en voksi urban. Hun er god og varm og sover ute :-)

Skrevet

oki :) ja høres kansje litt varmt ut, men med tanke på at han var kald nr han hadde, ullstilongs,ullbody,ulltrøye,krinkelulldress,ull lue, ullvotter(må ha det da han alltid tar hendene over dynen/posen) dyne og teppe, da lå han på saueskinn. så jeg tar hvertfall saueskinnet uder posen så blir det ull fra topp til tå, kansje jeg prøver me en ullgenser først så får jeg gå ut å kjenne å heller ta mer.

Skrevet

Jeg har også Odenwalderpose i vogna (med lammeskinn under). Med noen få minus har han ellers på seg (vanligvis) ull body og strømpebuske, tynn bomullsbuske, sokker, ikke så tykk strikkejakke med hette, tynn luehette i ull og votter. Veldig passe varm da.

Skrevet

jeg syns og det høres varmt ut.. vi har voksipose classic. vi bruker ikke saueskinn i vogna når vi bruker posen.

sønnen min har på seg ullue, votter, strømpebukse/ullstrømpebukse, ullsokker, body/ullbody og ull/fleece jakke.

det kommer an på hvor kaldt det er ute.. er det bare et par minus ute bruker han ikke ull alltid. da har han vanlig strømpebukse og fleece jakke.. vi bruker ull overalt på de kaldeste dagene

Skrevet

Min gutt er 4 uker gammel. Bruker voksi urban, og jeg kler han med to lag med ull og pakker han inn i et ullteppe. Bruker ikke lammeull under. Han er god og varm i -2 grader.

Jeg tror alle må prøve seg fram for å finne ut hva som er passe for sitt barn. Men bare så det er sagt, så er jeg kjempefornøyd med voksi urban:)

Skrevet

Her det Odenwalder dunpose, med ullbody, ullstrømpis. "ullsko" og en middels tykk jakke og reima ull lue. Bruker ikke lammeskinnet under/inni posen før det blir flere minus. Her på sørlandet ligger temperaturen og vipper på 0. Og hun er god og varm.

Men barn er jo forskjellige. Noen er varme, noen er kalde.. Som du selv sier må du bare kjenne på han. Men voksiposer og dunposer er veldig lune og varme. Særlig når han sannsynligvis ligger i dypvogn.

Skrevet

Alle barn er jo forskjellige..

Min ligger i ullundertøy (HH Warm), ullsokker, og lue, og han er mer enn varm nok oppi Odenwalderposen som er godt snøret igjen rundt han:o)

Akkurat sånn var storebror også. Lå sånn ned til mellom -5 til -10 før jeg tok på en tynn ulldress eller fleecedress over der igjen..

Har veldig varme barn :o)

Skrevet

da kan jeg komme med oppdatering, hadde saueskinnet under posen, ullstilongs, ullbody, tynn ulljakke, ull lue, ulltøffler, ullvotter og posen, han var ikke kald men ikke varm heller, litt kjølig på underkroppen men grei på overkroppen. det var vel rundt 0 grader, men det blåste en del da, så imorgen blir det to lag med ull på underkroppen også vist det er likt vær. men posen var veldig god :) hendene hannes var god å varm siden jeg fikk stappet de ned i posen :) det gikk jo ikke ann å stappe de under dynen, da bare tok han de opp igjen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...