satser & vesla Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Hei. Jeg har ei som snart blir 12 mnd som er utrolig aktiv. Hun var tidlig ut med det meste som bla å snu seg, krabbe, reise seg opp, stå alene, og gå. Hun sover heldigvis godt om nettene, så der er hun i det minste rolig ;-) Sover ikke mye på dagtid - slik har det alltid vært. Hun er sosial og omgjengelig blant folk. Men, jeg savner veldig å kose med henne. Hun klarer ikke å sitte i ro på fanget, skal ned hele tiden. Jeg prøver å klemme på henne, men hun vil ikke. Jeg lurer på om det er noen her inne som har opplevd det samme, opplevde dere at de ble roligere og ga kos etterhvert? Hilsen ei som vil ha kos ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Du er ikke alene:) Her sittes det på fanget i max 30 sekunder før hun skal ned - så skal hun opp igjen og være der i 30 sekunder... og sånn går nu dagan... Kos? Var jeg heldig så fikk jeg en kos som varte i 5 sekund. Da gjaldt det å nyte det i fulle drag;) Men.. skal sies hun har blitt flinkere med kos siste mnd.. (er 13 mnd nå) - nå forstår hun hva kos betyr, og jeg får litt hver kveld. Noen har faktisk vart mer enn et minutt! (Men det er helst etter hun er i seng og ikke vil sovne;) Lykke til. Går seg nok til, skal du se:) Vi har bare veldig utålmodige/redd for å gå glipp av noe-jenter;)
Underveis --> Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Ingen kos her heller ;-) Får en god klem av og til da, men ikke noe sitting på fanget bare for å kose nei. Pleier å si at det er så koselig når han har feber, for da er han så rolig og vil bare sitte på fanget og sove i armkroken :-P
Gjest Kira06 Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Datteren min er også helt lik din, her er det full fart hele dagen:) Det er svært sjelden hun kan sitte stille, men har merket litt forandring den siste uken faktisk (er nå snart 14 mnd). De siste dagene har hun sittet stille i 5 min mens vi blar og leser i bøker, det er ny rekord! Når det kommer til kos, så får jeg kos hvis jeg spør om det. Men det er en kjap kos, også er det rett tilbake til lekene eller andre spennende ting.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Jeg tror egentlig kosing er for voksne, vil man ha kos ellers tror jeg man får skaffe seg hund;) Ikke meningen å virke frekk her altså, men de fleste babyer/ barn jeg vet om vil leke.
Gjest eelis+kian Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Får ikke noe kos her, heller. Kanskje en snørrete suss eller en kjapp klem, men ikke sitte på fanget-kos, og bare når det paser han. Hehe. Jeg har vel egentlig bare sagt til meg selv at sånn er det, ingen ting å gjøre med det :-P
satser & vesla Skrevet 11. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2010 Hei anonym, vi har faktisk hund ;-) I dag fikk jeg meg en sikkelig overraskelse. Hun ble hentet på barnehagen av besteforeldrene og vi hadde da ikke sett hverandre siden morges da hun kom hjem like før leggetid. Da hun kom inn døra ble hun så glad over å se meg, rakk ermene mot meg og klemte meg hardt rundt halsen og ga meg sikkelig bamseklem :-D det var så koooooselig! Da jeg la henne gjorde det samme igjen, klemte meg hard og vinket gonatta. Så det ser ut som at det kommer seg. . Herlig!!! Gleder meg til morgen allerede :-D
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Vi kan bytte. Her har vi tenner på tur så gutten gjør ikke annet enn å sitte i fanget å kose. Slitsomt til tider, men jeg vet når de har kommet ut er det tilbake til normalen å null kos i gjen. Hvilken unge som har tid til sitte i fanget når det er så mye å utforske, klarte på, pille på å la oss ikke glemme allle de tingene de gjør for å irritere mor. Hehehe
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Anonym 14.34. 11.11 har du barn? Synes bare at det er litt merkelig utsagn, fysisk kontakt er jo et grunnleggende behov :-)
Mjølkekua Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Tja.. vi har en gutt som blir to år neste måned, og jeg vil vel ikke karakterisere han som "kosete". Men kanskje hakket mer kosete nå enn når han var året (da var det ikke stort med kosing). Han sitter gjerne på fanget når vi leser en bok og/eller synger (da kan jeg stjele til meg en liten kos), ellers er det aller helst leking på gulvet eller å gjøre ting sammen med mamma/pappa. På kvelden før han legger seg hender det at han sier "mamma kose med *navn*" eller "mamma ligge i sengen sammen med *navn*".. da smelter jeg og han får det som han vil. Da stryker han meg over hodet og på armen og det er bare ufattelig koselig. Men dette er ikke så ofte. Hans form for "nærhet" er tilstedeværelse. Han er "lykkelig" når vi er mange sammen og vi leker masse sammen (gjerne herjing). Hans favorittutsagn er "alle sammen". "Alle sammen spise", "alle sammen leke", "alle sammen kjøre bil".. etc. Elsker besøk av venner og familie. Hender jeg stjeler til meg en kos av og til i løpet av dagen, men det er i såfall hastig. Tror barns behov for nærhet kan manifistere seg på mange måter :-)
:)novemberbarn:) Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Min jente på 1 år er lik. Hun har alltid vært aktiv. Mange sier at jenter er roligere enn gutter, men det stemmer ikke alltid... Hun har egentlig alltid vært veldig våken og skal ha med seg alt som skjer. Det at hun er så aktiv, er litt slitsomt innimellom. Hun er frisk som fisk, og det er jo bra. Hun kan sitte litt på fanget å se i bøker, men det tar ikke lang tid før hun skal ned igjen. Hun går ikke ennå. Hun er også veldig klåfingret. Skal røre alt, spesielt når vi er hos andre. Hun har begynt å sove godt om natten nå, og det er jeg veldig glad for:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 Ja jeg har faktisk barn. Før jeg fikk barn trodde jeg at jeg skulle for eks sitte i sofaen med baby på fanget å kose hele tiden, fordi det er så koselig, Men det viser seg at babyen vil leke og oppdage ting hele tiden. Ikke ro i kroppen ett eneste sekund. Selvfølgelig vil hun ha kos og trøst hvis hun er trøtt eller har vondt. Og kan få en kos nå og da, men ikke hele tiden. Jeg som voksen kan ikke tvinge henne til å kose meg eller andre og må da få dekket kosebehovet fra andre voksne,- min mann eller en framtidig hund;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå