Gå til innhold

Ryttere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo hallo,

finnes det noen ryttere her inne?

Rir og koser meg, men tenker mye på hvordan det skal bli med en evt graviditet med hestene. Hadde vært fint å høre andre rytteres tanker om det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På første kontroll hos jordmorfikk jeg høre at hun mente ryttere hadde et godt utgangspunkt i forhold til å holde seg frisk og rask under svangerskapet. Dette fordi de ofte hadde sterk rygg og bekken, sa hun. Selv red jeg til jeg var litt over 5 mnd på vei. Da begynte det å bli ubehagelig å ri i annet enn skritt, og jeg har en hest som er litt vel ivrig å stressa. Men jeg kjørte hest nesten hele svangerskapet da. Ei vogn med god fjæring var nødvendig da.

Skrevet

nå ble jeg litt lettere til sinns :-)

Når fortalte du til folk rundt at du var gravid?

Om jeg skulle få det til, så er jeg så redd for at folk skal legge seg bort om jeg rir eller ikke. Var mye snakking da ei på stallen ble gravid. Hun hadde bare unghester, så hun red ikke. Men hun longerte og tømmekjørte.

Veldig mange som hadde mye meninger om det!

Skrevet

Storesøstra mi hadde en SA ca 1, 5 år før jeg hun ble gravid igjen. Legen sa da til henne at hun ikke burde ri, men omtrent den dagen hun fant ut at hun var gravid så fikk hun endelig den nye hesten sin. Hun red fram til 8. måned. Men så var hun også i utrolig god form hele svangerskapet og syklet helt til hun fødte, mens jeg ikke hadde kommet opp på hesten engang etter 6. måned...

Skrevet

Det er jo litt individuelt hvor sprek man er ja...

Håper jeg er heldig når jeg først er heldig. Har i dag 5 hester, skal kvitte meg med 2. Men må finne en plan B for de andre 3 om jeg skulle være så uheldig å ikke klare å ri.

Hva sa familie og venner til at søstera di red mens hun var gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...