Gå til innhold

Det er så kjedelig å vente...

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+3 i dag, og har hatt litt blødning som virker som har stoppet opp nå. Er hjemme syk og merker jeg engster meg for at dette ikke skal gå så bra som jeg håper. Legen ville ikke ha meg inn til kontroll før i uke 12...som er bare sååååå lenge til!

Prøver å tenke positivt, for jeg føler meg gravid enda...men må jo si at det fortsatt er uvirkelig siden det ikke er bekreftet hos legen enda!

Jeg håper så virkelig at spiren klorer seg fast og at dette vil gå bra...jeg bare synes det er så forferdelig kjedelig å vente sånn!

Fortsetter under...

Hei,leser du litt herinne ser du at det er maange som blør litt-eller mye-i svangerskapet. Båd tidlig og seint:)

Selv har jeg aldri gjort det, og ville garantert blitt bekymret selv:(

Ser du har prøvd siden januar???? Herreguuud, jeg håper virkelig at det går fint for deg når du først har blitt gravid nå da:)))))

Skal krysse fingre for deg!!!!!!

Legen får jo ikke gjort noenting enda, du er så kort på vei. Du kan jo kjøpe en cb med ukeindikator å se selv???

Ønsker deg LYKKE TIL, AV HELE LITT HJERTE:)))) klem.klem

Åh! Du er så søt og snill...tusen takk for varmende ord! Jeg krysser også fingre og tær. Min store trøst er at så lenge det ikke er mye blod eller smerter så er det et håp.

Etter at jeg har mistet tidligere ble jeg (følte jeg i alle fall) en ekspert på området. Jeg var hos mange gynokologer og snakket masse med andre som har opplevd lignende.

Har også en trøst i at min søster blødde litt til og fra begge gangene hun ventet jenter...så man vet jo aldri.

Tenker at jeg skal vente til uke 7 er over før jeg går til noen UL, det er visst den uka som er mest riski! Har et UL bilde av lillegutt i uke 7...han ser ut som en reke! =)

Ja nå håper jeg det er min tur, det har ikke vært så artig at alle andre rundt meg ble gravide så fort de luktet på mannen sin! hehe

Tusen takk igjen for fine ord! =)

Jeg har hatt en del blødninger selv, særlig rundt uke 4-5. FIkk komme til legen, men han henviste meg ikke til ul før til rundt uke 11. Så jeg skal i morgen, og gruer meg i tilfelle det ikke skulle være noe liv inni der. Samtidig er jeg så kvalm at det egentlig er liten tvil.

Men han tok blodprøver for å måle hcg nivå, og det er skyhøyt, så han sier at det er liten tvil om at jeg er gravid. Kan du ikke ringe å spørre om å få tatt slike blodprøver med ca en ukes mellomrom da? Da ser du om du fortsatt er gravid.

Annonse

Jeg er 5+2 idag, og har ikke min første legetime før i midten av januar! Jeg ringte tilbake til legekontoret for å prøve å fremskynde timen til før jul, men damen mente at prøvene ikke vil bli tatt før 12'te uke uansett.

Vi får bare smøre oss med tålmodighet, prøve å ikke bekymre oss, og håpe spirene klamrer seg fast. Du vet... det går jo som regel bra!

Jeg er 5+4 i dag og fikk første legetime 14. desember...men ringte i dag siden jeg har litt småblødning for kun å ta blodprøve. Det gikk helt fint! Det er så grusomt å gå til UL og betale 1000,- for å få vite at det ikke har gått så bra! Opplevd det 2 ganger, så orker ikke tanken på det nå....bare det går bra hele neste uke og at svaret på neste blodprøve igjen viser at HCG har økt.

Noen som vet hva som er normalt å ligge på i uke 6?

Godt å ha dette forumet i vente tiden altså....er så få andre å snakke med om dette!

Så rart dere ikke får time før?

Jeg ringte mitt kontor og sa jeg hadde testet positivt, og da fikk jeg time 2 dager etterpå :) Der tok jeg blodprøver, hadde med morgenurin og slikt.. Fikk også med meg gravidboken, blader, skjema og helseattest.

Skal tilbake igjen nå den 16 desember :)

Hei :)

sjekk ut denne siden,

http://www.lommelegen.no/370744/hcg-i-svangerskap

står endel om HCG nivåer der. Skjønte ikke helt fra21-35 days--> 18-7340. (18? menes det 1800?) Noen andre som kanskje har en bedre link? Tok selv HCG prøve i går og skal ta en ny på mandag. Har ikke fått svar fra prøven i går ennå. Er 4+1 i dag :)

Masse lykke til :)

Klem

Annonse

Dette fant jeg når jeg googlet HCG nivåer:

HCG dannes av morkaken som utvikler seg når egget fester seg i livmoren ca en uke etter befruktning og kan måles i urinen litt før den ventede menstruasjon uteblir. Ved måling i blodet vil verdien være på 100 enheter. Det minste man kan måle i blod er verdier over 5 enheter. Omtrent samtidig kan man påvise hormonet i urinen ved graviditetstester som kan kjøpes på apotek.

De tester som selges her i landet er pålitelige, og det er ikke stor forskjell i testene.

HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000, for så å øke langsommere.

Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er store variasjoner, men hos den enkelte vil det vises en jevn stigning.

Hvis graviditeten stopper ved svangerskapsavbrytelse eller abort vil HCG-nivået halveres for hver dag, noe som forklarer hvorfor det kan gå flere uker før det er ute av kroppen og graviditets-testen (som viser hCG-produksjon) igjen blir negativ. Hos noen kan LH (hormonet kroppen avgir ved eggløsning) også gi utslag på en graviditetstest - noe som man ikke vet grunnen til.

Stor hCG produksjon ses ved tvillingesvangerskap og en sjelden abort-tilstand som betegnes mola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...