Gå til innhold

Byll(ekkelt spørsmål)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en stor byll under kjønnshårene på venusberget. Tror det er pga inngrodd hår. Er 8 mnd på vei, så ikke så lett å se så mye....hehe. Men er veldig vondt, og den er svær. Går ikke å klemme pga smerter.

Kan jeg stikke hull på den med nål, eller bør jeg dra til legen? Ikke mye fristende for å si det sånn. Har vondt hele tiden, den har vært så svær i 2 dager nå.

Skrevet

Et kjerringråd er å sitte i grønnsåpevann 20-30 minutter.

Du kan også vente til byllen sprekker av seg selv, om noen dager.

Hvis du stikker hull på den med nål er du tøff, ...må i tilfelle sitte foran et stort speil siden du ikke kan se ned dit...

Eller så er leger vant med å stikke hull på byller.

Skrevet

Det er nok et inngrodd hår... hvis du ser nøye etter, vil du nok se håret.. pirk litt på det med en nål, og får du ut litt av håret, napper du det.. så går d fint over etterhvert :)

Skrevet

Takker for svar.

Så den vil sprekke av seg selv til slutt? Grøss.....

Skrevet

Ta den til legen, det er mitt råd. Der kan de foreta en kontrollert, steril tømming av byllen....

Skrevet

må til legen, finne rette stedet og skjære den opp for å fjerne verket.

Skrevet

Vil ikke til legen med byll på tissen :(

Den er veldig oppå huden, lillaaktig i fargen. Fikk tatt en titt med speil. Kjennes nesten ut som en giga vannblemme når jeg tar på den.

Skrevet

Sånn har jeg også hatt.. Den sprakk av seg selv .. Kom blod og gørr ut.. Husker ikke helt hvor lenge jeg gikk med den, men ikke så lenge. Når den er der så er det nesten konstanr bevegelse, klær gnikker mot den og sånn så det tar ikke så lang tid.

Ellers så har samboeren min hatt noen sånne og de punkterer jeg med nål. Men når jeg tar de på han klarer jeg jo se hvor det kan se ut som "hullet" er. Da renser jeg først med pyricept el.l., så stikker jeg med steril nål og klemmer ut gørra. Renser etter på og dekker det til.

Skrevet

Jeg har slike byller i underlivet hele tiden(hidrosadenitt, har jeg da). Ikke få legen til å åpne den, for da får du et alt for stort snitt dersom legen ikke er hudlege(spesialist). Alle som ligner på kirurger bare kutter i vei, uten å tenke på hvordan arret blir å leve med. Og det er sjelden de finner betennelsen likevel..... Hudleger vet og kan.

Du kan be om antibiotika for hudbetennelser(kort kur). Det kan fikse det hele for denne gangen:)

Dersom du tenker på å tømme den selv, så skal du se den og se det "svake punktet" i den. Alle slike byller får et svakt og lysere og myker punkt når de er modne. Men du må se hva du gjør. Og du må sterilisere nålen, enten med sprit eller åpen flamme(lighter f eks)

Det er ikke flaut å snakke med legen ang dette. Helt normalt innen helsevesenet, så legen vil nok ikke lette på bryna ;)

Skrevet

Takker for svar! Veldig takknemlig for at jeg ikke har fått tullesvar på denne tråden :)

HI

Skrevet

Sånn har jeg å hatt, klemte den ut som en kvise når den var moden nok. Lilla, vond og ekkel....

Skrevet

Har hatt slik ved ettpar anledninger, gjør noe sinnsykt vondt. Har en venninne som er både helsesekretær og har en hudsykdom som gir mye byller, og hun rådet meg til å ta en steril nål og stikke hull. Og så klemme ut til det blør friskt. Har gjort det og har ikke blitt plaget i ettertid. Men har selvsagt vært nøye med at også det inngrodde håret har blitt med ut. Og hvilken lettelse når byllen er tømt! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...