Gå til innhold

7 uker gammel og allerede var for lyder??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmph, kan nesten virke slik gitt... Det passer i så fall utrolig dårlig, med en aktiv, tidvis svært høylydt 2-åring i hus også :/

F.eks istad lå hun og sov så søtt i bagen sin, men våknet med et skrik da storesøster dyttet en lekebil forbi henne bortover gangen her. Er det muulig liksom?? Husker at storesøster sov som en STEIN på den alderen der, uansett lyder og bråk, fram til ca 4 mnd)

(i bæresjalet sover hun heldigvis supergodt, og tåler alt mulig av bråk, så det er jo foreløpig redningen når jeg har begge barna hjemme samtidig)

Flere som har så små babyer som våkner av lyder allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår har alltid vært vár for lyder og berøring når han sover, faktisk helt fra han ble født. Har alltid vært forundret når jeg har lest her inne om de som kan flytte en nyfødt uten at babyen våkner. Han havnet på eget rom allerede da han var 3 måneder, og det var det en god grunn til!

Skrevet

Her i huset er det helt omvendt. Lillebror sover aldri så godt som når storebror på snart 2 raser rundt. Lillebror er 3 måneder.

Jeg husker første natta hjemme. Det var mørkt og stile og da ville ikke lillebror sove. Jeg skjønte ikke hvorfor, men han roet seg med en gang det ble litt lyd rundt han.

Skrevet

uff.det er slitsomnår ungene er vare.og det får du ikke gjort noe med heller desverre.hadde det sånn med ho største,og vi har det sånn ennå.vi søkte hjelp for dette,men fikk beskjed om det er så å si umulig og vende de til lyder.de er den babyen de er.

men med lillemann nå så ere omvendt heldighvis.

Skrevet

Det jeg har fått beskjed om er at å være stille rundt en nyfødt da den sover er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste! Det er bedre å la den bli vant til bråk og lyder helt fra starten av, og at den kanskje våkner litt med en gang men at man aldri burde gå på tærne rundt dem,,,

Skrevet

Med en 2-åring i hus blir det mer enn nok av bråk og høye lyder gitt, så det er nok ikke der problemet ligger her hos oss ;) Men helt enig i at det er lurt å tenke på dette, kanskje spesielt hvis det er det første barnet, og man faktisk har muligheten til å lage det helt stille rundt babyen (det går jo ikke her, når de begge er hjemme samtidig f.eks)

Førstejenta var som sagt helt i koma når hun sov, men dette snudde rundt ca 4 mnds alder, hvilket ikke er helt uvanlig har jeg inntrykk av- uansett om de egentlig var vant til høye lyder i starten el ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...