Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Neste lørdag reiser vi til Egypt på en ukes ferie. Gutten blir 1 år mens vi er der. Dette er første ordentlige utenlandsturen etter fødselen, og det er MASSE å tenke på nå som vi er 3! Stelleutstyr, vogn, klær, mat og bleier (?) osv. osv. Vil gjerne ha tips og erfaringer. Kommer sikkert til å glemme en hel haug og, ikke minst, ta med altfor mye unødvendig... Trenger vi f.eks. å ta med egne bleier? Er maten trygg å spise for ham? (Han spiser det samme som oss her hjemme). Tenkte evt. på å ta med en pakke grøt. Andre ting vi bør tenke på i forbindelse med turen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jeg vet ikke så mye, skal selv ut å reise til Afrika med en på 1,5 år om en stund. Men det lille jeg har hørt, er at det er lurt å ta med bleier (fordi det er så dyrt), det er også lurt å ta med saft som han liker (i tilfelle diare og det er vanskelig å få i han drikke), mat er det også lurt å ha med ekstra av (knekkebrød f.eks.)... -dette var det lille jeg vet.. Håper du får mange tips, som jeg "stjeler" med meg også;-) God tur!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Vi har ofte med egne bleier, (ikke fordi det er dyrt for en ferie er jo ofte bare snakk om en til to uker og da har jeg råd til å betale for ett par bleiepakker) men det har bare blitt slik. I Egypt ville jeg vært mye mer forsiktig i forhold til mat enn f.eks hellas og Spania. har tre bekjente som har blitt alvorlig syke der nede. Og barn er ofte litt mere utsatt enn voksne. Grøt får du sikkert kjøpt der, men har han en favorittsmak så ta det med,
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Hadde ikke giddet og ta med bleier tror jeg ( de tar mye plass og vekt) men har dere plass så er det jo ok. Fluenetting til vongn er lurt. Har ikke erfaring fra egypt men har hørt at mange har blitt syke av mat så hadde nok tatt med litt mat til mini, i tilfelle han blir syk kan det være lurt med mat han liker veldig godt. hadde nok også heller kjøpt barnemat på glass der og ikke gitt så mye vanlig mat. God tur og husk det meste får man tak i overalt
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2010 Tusen takk for tipsene :-) Hadde ikke tenkt på insektnett, det er selvfølgelig kjempelurt! Utrolig hvor fort man kommer ut av det nå som det er en stund siden sommeren var her... Når det gjelder mat har jeg også (dessverre) hørt at man kan bli syk av maten der nede. Vi har all inclusive på hotellet, og det er visstnok en fordel. Dessverre spiser ikke poden mat på glass (har prøvd utallige ganger med alle varianter som finnes...), men kan prøve å ta med grøt. Når kan de begynne å spise knekkebrød? Må de ha jeksler først? Er bare 7 tenner enda her. Vanlig brød står seg liksom ikke så lenge...
me5 Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 heisann... jeg har resit masse med ungene mine... minsten hadde vært på tur 5 ganger da han feiret 1 årsdagen i spania.... men jeg har også alltid tatt med bleier ... fordi mine gutter har blitt såre om jeg har skiftet merke.... ikke vet jeg hvorfor og det er ikke alle plasser vi har funnet libero bleiene.... Mat på glass har jeg også tatt med.... men har du prøvd småfolk sine glass mat... det var den eneste min gutt også spiste.... hadde med baby grøt og havregrøt.... og brød har jeg også tatt med ;-) har tatt det med i frossen tilstand og så har vi hatt kjøleskap på rommet og da holder brødet seg greit nok.... litt tørt på slutten.... men det funker.... har også tatt med både prim ost og annet pålegg!!!! det er jo også noen kjekser- grove de er i en rund gjennomsiktig syldiner boks... de er kjempe sunne og gode med noe på hadde med flere bokser av de ohså- men husker ikke navnet..... så det er jo gått med en koffert til minsten.... men enda mer plass til alt man shopper ;-D klær har jeg også tatt med i hope tall slik at jeg skal slippe å gå tom for tøy... blir ofte mye skift på ferien.... Og sprit.... den var i hver en veske og lomme vi hadde..... har også passet ekstra på at han ikke låg på gulvene eller gikk å tok på alt mulig.... Jeg har aldri fått sjuke unger;-) kose dere masse på tur.... hadde vært deiligt i disse tider
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2010 Tusen takk for supre tips :-) Er litt usikkert om det blir tur enda, han har hatt diare i 1 uke nå, og vi reiser på lørdag... :-( Legen sa det gikk helt fint å reise da vi var der på tirsdag, men skal dit igjen i dag og høre hva han mener. Drar jo selvfølgelig ikke om det er uforsvarlig. Det viktigste er at gutten blir frisk, turen kan vi ta senere.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Jeg vil råde deg til å ha med nesespray til flyturen. Ikke alle barn klarer å utligne trykket ved opp- og nedstigning, så da kan det være lurt å ha sprayet nesen på forhånd. Hadde glemt det selv forrige gang og det resulterte i en gutt som skrek hele flyturen...ikke moro verken for oss eller da andre:-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2010 Hvilken nesespray kan han få? Kun saltvannsoppløsning? Ellers tenkte jeg å prøve å amme, men usikker om han er i modus for det med så mye lys og folk rundt... Hjemme gjør vi det kun i senga i et mørkt rom nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå