Gå til innhold

Graviditet og kosttilskudd?

Lille diamant

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva dere andre tenker om å bruke kosttilskudd for å bli gravid? Har selv brukt bidronninggele frem til EL denne gangen, og vurderer å ta wild yam frem til ikm...men er veldig i tvil om det egentlig har noe for seg?

Skal sies at jeg har blitt gravid på det to ganger før, og da endte det jo i tidlig SA begge gangene. Så lurer på om det kanskje ikke er så bra da. Kan jo være tilfeldig, men blir litt skeptisk likevel :S

Noen andre her inne som har erfaringer eller tanker rundt dette?

Fortsetter under...

Jeg brukte wild yam to av de fire gangene jeg har blitt gravid. Disse endte i SA, men tror ikke egentlig dét hadde noen sammenheng med at jeg mistet, har også hatt en MA uten at jeg tok noe. Nå er jeg gravid på nytt, uten "hjelp". De tre første gangene ble jeg gravid i 2. pp, mens jeg denne gang ble gravid i 1. pp, så tror ikke det hadde noen effekt på meg...

Lykke til med prøvingen!

Gratulerer så mye med ny graviditet Vilja80 :) Så godt å høre at dere klarte det på egenhånd denne gangen, for ingenting er jo bedre enn å slippe kosttilskudd osv. :) Hvor langt er du på vei nå da?

Jeg har som deg hatt 1 MA og 2 SA. Der jeg gikk til akupunktur den gangen jeg mistet i MA, og tok kosttilskudd i forkant av de to andre gangene. Så er litt usikker på om jeg blir gravid av meg selv, eller om jeg må ty til noen hjelpemidler...håper jo ikke det da :) vil jo helst klare det helt selv.

Har også en samboer som er borte annenhver mnd, så det blir få mnd vi har en real sjanse til å bli gravid...og det stresser meg litt med tanke på at det har gått to år snart og 3 aborter siden jeg sluttet på p-pillene.

Takk, er 10+4, var på UL i dag, og det var fortsatt liv. Det er ny rekord for meg :-)

Skjønner deg godt, for meg har det også gått nesten 2 år siden vi begynte å prøve, det har stresset meg litt. Særlig fordi "alle" rundt meg så ut til å få det til med en gang, mens jeg mistet gang på gang. Min samboer er også en del bortreist.

Har egentlig ingen gode råd til deg...Jeg har aldri hørt at de kosttilskuddene du har brukt skal være skadelige. De fleste blir vel gravide før eller senere, men skjønner at det oppleves stressende når dere bare har sjansen annenhver mnd. Lykke til uansett!

Så flotte nyheter da! Skrev nettopp på det andre innlegget ditt her inne, men sier det igjen. Jeg heier på deg :) godt at det kan gå andre veien og, at man kan komme hjem med en god følelse. Skal du på flere UL fremover forresten? Virker ihvertfall som om du får god oppfølging, og det er jo bra :)

Jeg har bestemt meg for å prøve uten alle mulige kosttilskudd og se hva som skjer :) så nå er det bare å vente til ikm og se hva som skjer. Skulle hente resepten min på progestan idag, men de hadde verken det eller Crinone på apoteket...så er glad jeg gikk så tidlig å spurte, for hun måtte jo bestille til meg da. Og progestan fikk de visst ikke tak i, så da blir det Crinone. Har du erfaring med det Vilja?

Skal på ny UL om to uker. Ja, får god oppfølging hos gynekolog med UL annenhver uke nå den første tiden. Det føles tryggere, spesielt siden jeg hadde en MA som ble oppdager på privat UL i uke 12, der det viste seg at fosteret hadde vært dødt siden uke 8. Og i tillegg viser forskning at tett oppfølging har sammenheng med færre aborter hos de som har mistet flere ganger tidligere, så psykologiske faktorer spiller nok også inn.

Nei, har ikke erfaring med noen medisiner i svangerskapet. Lykke til, og håper det klaffer for deg også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...