Gå til innhold

Rotekopp! Når har jeg termin?

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske datoen jeg hadde første mens på. Vet det var i februar, og tror det muligens var rundt den 24. Jeg vet heller ikke hvor lang syklusen min er, siden jeg aldri holder styr på mens-dagene mine. Denne gangen syntes jeg det var en stund siden siste menstruasjon, og begynte å lure litt. Tok en test som var positiv, og glad for det :) Så ifølge det jeg TROR så er jeg 6+5 ifølge kalkulatoren her inne, men jeg vet jo ikke sikkert.

Var gravid for litt over et år siden, og da mistet jeg. Hadde sant nok blødninger, så det var sikkert noe galt, men er like vel urolig for å kunne miste igjen.

Er dette gode grunner for tidlig UL, og hvor tidlig kan legen si hvor mange uker og dager man er på vei? Får de til å sette en korrekt dato uten at jeg har peiling på noen ting selv? Sjønner ikke hvordan det går ann å være så punktlig, å få til en termindato :P

Noen som har erfaringer med lignende situasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142542706-rotekopp-n%C3%A5r-har-jeg-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke hatt mensen siden Februar?

Det at du ikke har overhodet peiling på hvor langt på vei du kan være, så er det en god nok grunn til UL! Også det at du mistet forrige gang gir deg grunn til mer oppfølging i dette sv.skapet.

De måler lengden på fosteret for å fastslå ca termindato, altså hvor langt du er på vei - men helt korrekt kan man vel aldri være helt sikker på :-)

Håper du finner ut av dette, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...