mamman til 2 godjenter:) Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 jenta vår er nå 1 mnd gammel og herregud som hun gulper, spruten står så og si etter hvert eneste måltid, ikke en dag uten 4-5 kleskift (ikke at det er noe problem da, vaskemaskinen går uansett..hehe) hun får bare erstatning og fått det nesten helt fra fødselen fra. bruker NAN, prøvde collett her og da hylte hun hysterisk i flere timer så da fikk hun tydligvis magevondt, så den dropper vi. hun går fint opp i vekt så der er det ikke noe problem ivertfall. vi sitter med henne på armen leeeenge etter hvert måltid, men allikevel, det kan gå 1-2 timer etter måltidene at hun gulper og. noen råd eller bare er det sånn? takker for svar:)
kamerate Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Ungen vår også hadde sprute gulp. Men hadde bare noen dager som kom og gikk. Det er viktig hvis det fortsetter lenge man må oppsøke lege for å finne ut. Den beskjeden fikk vi når vi har ringt til sykehus. Men heldigvis det gikk over så trengte ingen lege.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 10. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2010 takk for svar:) hvis det ikke bedrer seg så skal jeg ta det opp ved 6 ukers kontrollen. men vi har sikkert fått en gulpebaby her...
stjertløvetann Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Har dessverre ingen gode råd å gi, for jeg sitter her med en gulpebaby selv. Og storesøster var ikke sånn, så dette er nytt for meg. Har funnet ut at det beste er å ta henne opp på raping ofte og flere ganger under amming, men bruker jo evigheter på hvert måltid da.. Blir endel klesskift her også, på oss begge to, for mammaen er ikke så veldig glad i den sure gulpelukta
Vimse + gullene Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 heisann. har gulpebaby ja. noen dager er ordentlige gulpedager, andre gulper hun lite. Det har vært dager hvor mine klær, hennes klær, sengetøy, gulv og inventar har måttet vaskes etter en enkelt gulp! nå er hun 5 mnd, så jeg håper det vil bedre seg snart.
Gjest Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Har en gutt på 5,5 mnd som er skikkelig storgulper. Har vært på kontroll med han på sykehuset, men de fant ingenting galt med han. Bare at han var litt stor for alderen, og at vi burde gjerne begrense hvor mye mat vi ga han..ikke like lett alltid! Jeg har prøvd alt disse mnd av forskjellige råd, men synes vel egentlig at veldig lite virker. Men det som har fungert her i huset er vel: - kjøp mange gulpekluter! Man kan ikke få for mange gulpekluter! - bruk alltid smekke på gullet ditt! Det redder mange bodyskift i løpet av dagen. Jeg har kjøpt mange på salg, og småen har alltid på seg. - bruk ullbodyer, ikke bomull. Ull trekker ikke til seg gulpet på samme måte som bomull gjør. I tillegg holder ull bedre på varmen hvis det blir vått enn bomull. - godta situasjonen og gjør det beste ut av det. Selvfølgelig tar du det opp med legen hvis du synes at hun gulper unaturlig mye. Men finner de ingenting gale, så er det bare å innstille seg på at sånn er det. Har hatt flere tilfeller der vi er på vei ut døren og småen bare gulper utover hele han og hele meg, kan bli helt sprø!! Gulp over alt! Sikkert ikke akkurat de rådene du hadde lyst på og trenger, men det er i hvertfall det som har gjort vår hverdag bedre. Nå har vi begynt med grøt og frukt, håpte på at gulpingen ville roe seg da. Men ingen tegn til det enda. Men han legger nå godt på seg, er sunn, frisk og fornøyd, og det er nå det viktigste. Så får det heller bli litt ekstra klesvask en stund til her i huset :-) Lykke til :-)
oopsidaisy:-) Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 om det virker som om alt kommer opp igjen,kan det være lukkemuskelen som ikke er ferdig utvikklet.da står spruten langt botover gulvet. dette er helt normalt,og så lenge de legger på seg som de skal.blir det ikke gjort noe med det heller. Dette er noe som pleier å rette seg av seg selv mellom 3 og 6 mnd.
Mammahjertet <3 Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Ja vi har en gulpebaby. Vi hevet hodeenden på sengen hennes. Da er det litt bedre mens hun ligger i hvert fall. Hun er 3 mnd nå og har ikke skikkelig sprutgulping lenger, men hun gulper fremdeles en del. Ofte er det pga en rap som ikke har fått kommet skikkelig ut. Det er lurt å la babyene ligge en del på magen. Da er det ofte en ekstra rap som kommer ut etter en tid. Ellers så har denne gulpingen mye med manglende modning å gjøre. Til større de blir babyene våres, til bedre blir det med tanke på gulpingen. Det er mye som er uferdig hos de vet du Ta det opp på helsestasjonen når du skal dit. Da får du sikkert flere råd.
Pumba78 Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Min gulper også ekstremt mye, særlig om hun får begge puppene på ett måltid. Mulig hun får for mye? Men jeg får henne liksom ikke helt til å tømme brystet helt, etterhvert bare hyler hun og bøyer ryggen bakove og nekter å suge og så Krever hun neste pupp. Og så gulper hun fryktelig mye opp igjen... Skifter klær ofte ja, særlig da hun bæsjet og gulper samtidig så grisete bøir det på et vis...
sthans Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Kan skrive under på det med masse gulping, ja :-) Smekker med frotte på en side og plast på undersiden er genialt mhr å redusere vask og klesskift. Her har det hjulpet å holde han oppreist en stund etter måltidene. Gulper fortsatt, men ikke like mye. Var ellers obs på væskebalansen hvis du synes mye kommer opp. Babyer blir fort dehydrerte. Ellers er det vel bare å vente pá bedre tider :-))
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 11. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2010 tusen takk for svar jenter:) for vel bare belage oss på at det går over, men skikkelig irriterende og slitsomt det her, men sånn er det.
Canari Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Hei, var hos osteopat med guttungen for noe annet, men hun sjekket hele kroppen hans. Og da hun sjekket magen, spurte hun om han gulpet mye, ja sa jeg, og hun masserte/tøyde på noen muskler/sener i mageregionen (synes hun sa gulperefleksen eller noe sånt), og det hjalp en god del. Nå begynner det å ta seg litt opp igjen, men jeg skal tilbake til osteopat om to uker, så da får vi se.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 vi hadde god effekt på nr 1 av å skifte fra nan/collett til Hipp erstatning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå