Gå til innhold

æææh, samtale om ks på mandag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg gruer meg veldig. Skal ha samtale på Ahus om ks pga kraftig bekkenløsning. Tror nok jeg må kjempe om det men skal være saklig og ikke bli forbanna.

Får man vite det der og da om man får det innvilget?

Og det er ikke vits i å skrive til meg at jeg kan føde vaginalt pga bekkenet blir presset på plass av babyen osv. Er nok litt verre bekkenløsning jeg har enn dere tror i så fall. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den aller første setningen gynekologen sa til meg, var at "selvfølgelig vil du få ks", jeg rakk knapt å si noe som helst selv annet enn å presentere meg. Jeg hadde nemlig vært veldig bekymret for at de skulle forsøke å få meg til å føde vaginalt, og det hadde gynekologen på det første sykehuset jeg var på (skal flytte like før fødsel) ringt og sagt til dem. Nå har jeg andre grunner til ks, jeg har for smalt bekken, jeg vet ikke hva de vil si til deg.

Tror det er best å gå inn i slike samtaler med åpent sinn, jeg måtte virkelig jobbe med meg selv for ikke å ha alle piggene ute i utgangspunktet, men først se hvordan samtalen utviklet seg før jeg evt begynte å argumentere knallhardt. Det slapp jeg altså. Jeg fikk til og med vite datoen, det var en uventet bonus. Både lege og jordmor (var til jordmor etterpå) var kjempegreie, det var en veldig positiv opplevelse. :)

Skrevet

Ja, og ultralyd fikk jeg også, det hadde jeg virkelig ikke ventet!

Skrevet

Så bra:) får håpe jeg får en positiv opplevelse også.

Hvis ikke må jeg nok prøve å få en samtale med en annen lege der.

Skrevet

Forresten, må alle ta gynekologisk undersøkelse uansett om ikke ks gjelder underlivet? Har jo problemer med å løfte beina og spre de så.

Skrevet

jeg har og kraftig bekkenløsning...bruker krykker...av og til klarer jeg ikke å løfte beina :(

men ingen har sagt til meg at vi må ta keisersnitt da!?

min ligger i tillegg i seteleie....

jeg tenkte at epiduralen kanskje fjernet bekkensmertene under fødselen men....

hmm.....

Skrevet

Man bruker vanligvis ikke å få ks pga bekkenløsning. Men når det blir skikkelig ille så kan man søke om det. Jeg føler meg ikke trygg på å gå i fødsel og få epidural for å fjerne smertene. Siden jeg da ikke kjenner noe og skal presse så er jeg redd for å ta i for hardt og at jeg da bare skader bekkenet mer. Da er det bedre for meg at jeg får planlagt ks og får smertestillende men slipper å slite ut bekkenet på å presse ut en unge og kan konsentrere meg om å bli bedre i ettertid.

Jeg får ikke løftet beina i det hele tatt og er så ille at jeg ikke får brukt krykker pga jeg løfter ryggen opp fra bekkenet og så smeller det nedpå igjen. Ble også verre av å belaste en side om gangen.

Får heller ikke ligget på ryggen.

Til og med manuellterapeuten kunne ikke hjelpe meg for jeg har fått det så ille at jeg begynner å få betennelse nedover lårene så han tør ikke å røre meg. Får ikke gjort de enkleste øvelsene engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...