Gå til innhold

Strekkmerker og hemorroider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada - koselige greier...

Men - har klart meg uten til nå (uke 34), og håper liksom at det betyr at det ikke kommer.

Dere som har fått strekkmerker - når kom de?

Og - får "alle" hemorroider? Eller er det lov å håper på å slippe unna..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk strekkmerker ca i uke 32-34 sist svangerskap.

men har ikke fått nye denne gangen!!:) har 15 dager igjen:) så kanskje jeg slipper nye:) jippi! håper!:)

men kan jo betrygge deg med at de nesten ikke vises nå lenger:) helt lyse og vises jo bare litt i bikini.. og d finnes mange fine badedrakter!

hadde ikke orket å bekymre meg for mye om strekkmerker ihvertfall!

har aldri hatt hemorider!:)

Skrevet

Fikk ingen strekkmerker i forrige svangerskap, og har hittil sluppet unna nå også (33+2). har hørt de som har fått strekkmerker under selve fødselen, men tror ikke det er så vanlig;)

Vet ikke om alle får hemoroider, men det er vanligere at de kommer etter fødselen enn før uansett. Jeg fikk vel såvidt noe før fødsel sist, ingenting foreløpig nå. Men etter fødselen var det et helvete med hemoroider og hard avføring. Det var verre en selve fødselen syns jeg. Ikke i fysiske smerter, men jeg måtte halvveis rope når jeg skulle på do med nr. 2 og det var mye styr bare å skulle gå på do. Det svei, og jeg var sliten fra før med tanke på at jeg nettopp hadde født og ikke hadde sovet ordentlig på en del dager. I tillegg er man jo litt sår i underlivet fra før og måtte skylle med varmvann for hver gang jeg skulle tisse...

Så denne gangen skal jeg sørge for å spise mye fiber, drikke MYE vann og ha et eller annet fra apoteket som hjelper mot treg avføring. For å drite med hemoroider er bare helt grusomt.

Alt dette med spising og drikking ble litt glemt oppi en helt ny hverdag med amming, gråting, bæring og en totalt oppslukthet i et annet menneske.

Nå var det ikke meningen å skremme deg. Alle blir ikke like plaget selvsagt, men alt trenger ikke være kos etter fødsel :P

Likevel er dette glemt nå. Over 1 år etterpå ;) Jeg ser virkelig frem til å bli mamma til enda en liten baby ganske snart. Litt plager får så være, de er der for en god grunn i hvertfall, og da blir det straks lettere å svelge.

Skrevet

Jeg er 36+3 nå og har enda ikke fått et eneste strekkmerke, og ingen hemorroider.. (krysser fingrene for at det ikke dukker opp nå på slutten)

Men ei vennine av meg hadde ingen strekkmerker, og under fødselen så "sprakk" magen opp, og ho fikk mange store strekkmerker. Så er vel ingen garaanti ;)

Skrevet

Jeg har akkurat én uke igjen til termin og jeg tenkte lenge at jeg kanskje slapp unna strekkmerkene (spesielt siden min mor ikke har et eneste et etter tre svangerskap), men den gang ei. For ca en uke siden kom de... De er ikke så veldig markerte (enda iallefall), så jeg håper de ikke vil vise så voldsomt etter at ting er på plass igjen. :)

Hemorroider har jeg heldigvis ingenting av enda, og har ikke hatt noen plager med magen sånn sett. *Bank i bordet!*

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Er 32+1 i dag og kryssr fingrene for at jeg slipper unna selv. Men om det skulle dukke opp noen strekkmerker er det nok ikke verdens undergang :) Hos mange synes de nesten ikke en stund etter fødsel.

Hemorroider håper jeg også jeg slipper! Av de jeg har snakket med er det vel ca 50% som har fått det, og da gjerne etter en periode med hard mage. Men tar probiotika hver dag og har ikke hatt noe problemer med hard/løs mage så langt i graviditeten *bank i bordet* :) Spis linfrø eller drikk biola o.l. med sunne bakteriekulturer, de hjelper til å regulere magen :)

Skrevet

Heldig dere som ikke har fått strekkmerker :) Jeg fikk strekkmerker allerede uke 10 eller no jeg, magen hadde ikke vokst noe særlig heller... Så de kom på meg når magen bare hadde vokst 2 cm eller no, hehe Helt merkelig... Nå er jeg 36+1 og har MASSE strekkmerker, til og med på siden nesten helt oppe med armhulen på den ene siden.. Ser helt jævlig ut så får transplantere litt hud etter fødselen, hehe neida :) (Blir vel en diger tattis)

Skrevet

Mine strekkmerker kom i uke 38 i første svangerskap, og vokste/spredte seg gradvis fram mot fødselen. Er i uke 30 nå (andre svangerskap) og det har ikke kommet noen nye. Men de gamle er blitt rødere igjen. Håper selvsagt at jeg ikke får noen nye, og smører med alt mulig selv om jeg vet at det ikke hjelper ;)

Fikk ikke hemoroider sist. Denne gangen må jeg ta jerntabletter, og tror jeg har fått en... Men det har roet seg i det siste.

Skrevet

Jeg er nå i uke 37 og rundt uke 33-34 kom strekkmerkene snikende, dessverre. Skikkelig kjipt, siden jeg går regelmessig turer, spiser mye frukt og sunt, men det hjelper ikke. Fikk til og med på puppene, og der merker jeg ikke forskjell selv en gang.. Men dette varrierer jo fra person til person. Hadde ingen strekkmerker fra før, så alle kom i svangerskapet.

Har heldigvis ingen hemoroider, og håper jeg slipper det :)

Lykke til, og krysser fingrene for at du ikke får noen av delene :) Og hvis du blir så uheldig, så er det ikke verdens undergang :)

Skrevet

Er i uke 31 nå og har foreløpig ingen strekkmerker på magen, men har fått på puppene.. stresser ikke med det, tenker som så at det er ikke stort å få gjort med det uansett. Kommer de så kommer de... men håper selvfølgelig på å slippe :) Hemoroider har eg ikke, men har gått til akupunktur for bekkenløsning og da har ho også behandlet for treg mage... som har hjulpet veldig!! har trua på at det kan være bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...