Gå til innhold

Så var det dette her med fast føde og bæsjing daaa... Nå har han ikke bæsjet på ei uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullammet han, og det kan ha gått opptil 2 uker mellom hver bæsjing. Begynte med litt grøt og sviskepurè for ca 2 uker siden. Han bæsja aldri, så jeg gikk over kun til amming. Han bæsja til slutt, men ikke noe tegn til forstoppelse.

Etter han bæsja, begynte jeg med grøt igjen i forrige uke. Nå er vi oppe i halv porsjon til kvelds. Han får Hipp med banan og fersken. Har MASSE sviskepurè i grøten, i tillegg til at han får sviskepurè til lunch. Han kan vel ikke være forstoppet? Tviler egentlig på det selv, men er det vanlig at det kan gå en tid mellom bæsjingene til å begynne med?

Bør jeg kontakte helsesøster, eller vente og se det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det her å når jeg begynte med grøt.. han er flaskebarn da:) brukte masse svisker her å, å gjør det fortsatt.. når det hadde gått 3dager uten bæsjing (han bæsja alltid hver morgen!) begynte det å plage han så hs sa jeg kunne prøve med termometeret med masse stellekrem på å hjelpe til bitte litt.. minsten pressa da alt han kunne for å få ut termometeret å når jeg da tok ut det satt det fast endel på tuppen der å så strømma det etter:) Trodde heller ikke han kunne være forstoppet egentlig men, var nok en begynnelse.... hmmm

Lykketil med bæsjinga;)

Skrevet

Ja, får se om jeg skal prøve det. Gjorde dette sist gang, da skjedde ingen ting- men han var ikke forstoppet da. Ser ikke ut som det plager han ennå, men synes det har gått lovlig lang tid nå da :P

Skrevet

Når ungen har beggynt med MME så var hun forståpet, hadde ingeting for flere dager. Så kjøpte jeg NESTLE hvetegrøt eller havregrøt med banan og eple. Gitt en skje i melken 3 ganger om dagen, så hadde hun basjet hver dag . Da jenta vår var i bedre humør og kunne spise seg met. Om barnet basjer ikke minst på 3 - 4 dager så kan føre til forstoppelse samme som voksne. De kan bli plaget mer eller mindre.

Skrevet

Å, fungerer hvetegrøt og da? Hmm... Uansett, gadd ikke vente til i morgen og pirket litt forsiktig med termometer, så kom det bæsj her i tre omganger. Tror ikke han var forstoppet, og at det var på vei og hadde blitt meget snart uansett. Bæsjen var ikke hard, nesten samme som kun med mm. Liker egentlig ikke bruke termometer, har hørt de kan få rifter i tarmen av det :S Men blir så stressa når det ikke skjer noe på en uke :)

Brukte å le av alle småbarnsmødre når jeg var på Cafè pga deres samtaler og bekymringer ang babyens avføring... Jadda- og her sitter jeg, hehe :)

Skrevet

Det er ikke så uvanlig at de bæsjer sjeldent når man driver med tilvenning av fast føde. Så lenge han ikke får mye fast føde og i tillegg får mm, kan det hende han fordøyer opp alt sånn at han ikke har behov for å bæsje. Så lenge han ikke virker plaget og bæsjen ser normal ut når den kommer hadde jeg ikke bekymret meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...