Gå til innhold

Er det noe annet enn malt man kan gi ei lita snuppe på 7 uker som er hard i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydelig vondt i magen, men ble så slimete av malten.. (ga ikke mye) Hun får bare mme, og bæsjer ikke "ofte nok"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskejuice/-saft? Min eldste hadde ingen effekt av malt, men sviske hjalp:)

Skrevet

nå anbefalte legene her lactulose istedet for malt! sånn vanlig som vi voksne bruker.. kan få inntil 3-6 ml i døgnet..

Skrevet

Hmm.. kanskje jeg skulle prøve lactulose, men det får jeg ikke tak i i dag.. Sviskesaft har jeg i huset, men det står fra 4mnd, men man kan kanskje blande i melka?? Noen som vet hvor mye? og om det helt sikkert er trygt å gi det til ei på 7 uker??

Skrevet

Hva mener du med ofte nok da? Babyer som får mme MÅ ikke bæsje hver dag, det holder med f.eks annenhver dag- og så lenge bæsjen har en kremet konsistens, og ikke harde klumper, er den ikke forstoppa. Forstoppede babyer hylskriker gjerne, pga svært vondt i magen.

Skrevet

Hun har det ikke godt.., ser at hun har vondt i magen.. Bæsja mandag morgen, så det begynner å bli tida.. men hun har ikke hatt harde klumper.. enda!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg koker sviskesaft selv :) Tar en 6-8 svisker i en kjele med 3-5 dl vann..Koker opp, legger tørkepapir i en silog heller over, da er man sikker på at det ikke kommer noen klumper oppi! Så er det bare å ha en ts/spiseskje i flaskene, og se om det hjelper!

Her får guttungen 2-3 ss utenom melka også...da bæsjer han 1 gang om dagen :) Og han digger smaken :)

Skrevet

Tusen takk for tips om å lage sviskesaften selv. Det skal jeg prøve!

Har et sånt glass med sviskesaft i huset nå..

Skal jeg blande det i melken? Og hvor mye kan jeg gi??

Skrevet

Du kan fint bruke 4 mnd glassene med sviskerjuice og sviskermos som er i butikken...

Innholder kun svisker og vann, akkurat som når du lager det selv..

Skrevet

Du kan prøve Minifom som du kan kjøpe reseptfritt på apoteket.Du ta 10 dråper i ei t-sje som hun får før maten. Det hjelper nå jena mi er hard i magen. Hun får også rapa og proma mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...