snuppelura-jente10 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Æsj, nå må jeg bare syte litt. Har 8 dager til termin og i dag måtte selvfølgelig vaskemaskinen ta kvelden. Er kun 2,5 år gammel, men har hatt problemer med den hele tiden. Så nå må jeg ut å kjøpe en ny, ikke akkurat det jeg hadde lyst til å bruke penger på nå, men kan ikke klare meg uten vaskemaskin med en liten baby. Dette er bare så typisk.... Tårene sitter veldig løst akkurat nå..
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Hvis det har vært problemer med den hele tiden, så bør det jo gå under garanti/reklamasjon! Garanti-tiden er vel 2 år eller noe, men tror det er reklamasjonsrett på fabrikkfeil og sånn i 5 år, så det er vel verdt å sjekke ut? Men skjønner at det kom på et max uheldig tidspunkt, så tett opp mot termin.. Lykke til da :-)
Makko med to små gutter Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Med mindre vaska maskina har blitt kjørt for hardt elno er nok dette en garanti sak... Håper det løser seg raskt!
snuppelura-jente10 Skrevet 10. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2010 Garantien dekker det ikke, kranglet med dem hver gang de har vært her. Møkklei hele vaskemaskinen, utrolig kjip utgift nå, men tanken på å vente 2 uker på ny reperasjon midt opp i fødsel og alt er bare ikke til å holde ut, også går det et par mnd så skjer det igjen.. Så nå tror jeg nesten det bare skal bli godt å bli kvitt den...
nr 4 i magen på overtid Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Hei hei:) Skjønner deg godt....... utrolig kjedelig.... Jeg kjøpte ny vakemaskin for 2 uker siden. I dag røyk pine meg støvsugeren også.... grrrrr...... Har allerede vært og anskaffet meg en ny:) Kjipe penger før jul og allting. Håper du får det på garantien:) Min var 5 år gammel, så det gikk ikke på noen garanti. Ha en fin kveld. Klem fra meg:)
Gjest Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Er vaskemaskinen under 5 år har du ALL rett på din side !!! Du skal ikke betale en dritt, så bare ikke gi deg !!
AO3 Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Du har fem års garanti i henhold til kjøpsloven. Hvis den har vært til reparasjon tre ganger(??) har du rett til å heve kjøpet. Ødelagt vaskemaskin er virkelig min store skrekk, med (snart) to tøybleiebarn...
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Heheh rart jeg skulle lese dette nå. Våknet i dag tidlig, termin i dag, og første jeg fant ut var at kjøleskapet hadde tatt kvelden, og ALT i kjøleskapet var lunkent.. Yes da! Moro! Så da var det bare ut og bruke en haug med penger på kjøleskap.. Blæh.. Skal sies at kjøleskapet var veldig gammeøt da
NiT&miniputt Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Har du fått beskjed på hvorfor reklamasjon ikke dekker det? Har det vært samme feil tidligere innenfor garantitiden på 2 år så er det pent lite som ikke dekkes. 2,5 år er godt innenfor reklamasjonstiden på 5 år. Skal mye til at noe ikke dekkes altså! Når jeg jobbet med hvitevarer så var det ofte vi i butikk fikk ordnet opp for kunden når verksted ikke var enig. Så ta kontakt der. Da skal det dreie seg om slitasjedeler, sjeldent at det er et tema så tidlig i en maskins levetid. Har de vært der tidligere så husk at de har to forsøk for å rette opp i samme feil, etter dette har du krav på en ny. Du har krav på lånemaskin fra butikken etter 7 dager, så du blir ikke lengre enn det uten maskin.
Ella78 m/ A&M Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Jajamen, kjenner meg jo godt igjen... Vi reparerte vaskemaskinen vår tre ganger i løpet av de første fem årene. Skal vedde for at den snart takker for seg, men da skal den også ut. Møkkamaskin! Det finnes nok noen sånne mandagsmaskiner. Jeg vet i hvert fall at neste gang blir det Miele eller AEG. Sånn er det bare! Håper det ordner seg for deg og fin vaskemaskin!!! :-)
Frkkaos Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 AEG er virkelig å anbefale:) kjempe fornøyd. Har kjempe mange bra progremmer. hygene, jeans, 20 min, koke kulørvask, sengeklær, ull, silke etc.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå