Gå til innhold

Tok influensavaksine idag!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok den i dag :) bare en liten forkjølelse varer jo i 4 uker.. tenk å få influensaen da.. uff.. og verste er jo at man ikke kan ta noen medisiner for å bli fortere frisk..

Godt vi passer på oss selv jenter :) (og babisen)

jeg og :) tok på mandag!!! har tenkt mye frem å tilbake, men nå som jeg tok den,er jeg veldig glad for det . :)

Men jeg har hatt litt sånn verke følelse i kroppen de dagene etterpå, noen andre som har opplevd dette??? Hørt fra noen bekjente at de å hadde det i et par dager.

Tok den for 14 dager siden etter mye frem og tilbake, men allerede samme dag føltes det riktig ;) Jeg har ikke hatt noen "bivirkninger" det er jo ikke vanlig heller etter årets vaksine, og igår var jeg hos jordmor, alt bra med den lille, selvfølgelig ;)

Annonse

Hadde egentlig ikke tenkt å ta den siden jeg hadde influensa i fjor og tok svineinfluensavaksinen i fjor høst, men var hos gyn på sykehuset i dag og han anbefalte absolutt å ta den, så tok den i dag og det er jeg glad for nå, jeg er 15+2 :)

Jeg tok influensavaksinen da jeg var 15+6 på veg. Det føltes veldig riktig. Nå er jeg 18+2 og i dag fikk jeg se en aktiv liten baby på ul. Stor stas! Lille sprett låg og klemte sammen låra og ville absolutt ikke vise seg frem selv om gynekologen virkelig prøvde, så når det gjelder kjønn får vi leve i spenning frem til fødselen. Det gjør ingenting! (Men jeg har jentefølelse, da...)

Det har vært mye diskusjon her inne og på andre forum ang influensavaksinen. Jeg respekterer at mange velger å ikke ta den, men selv er jeg helt trygg på helsemyndighetenes anbefalinger. Jeg vil ikke risikere å bli alvorlig syk av influensa når jeg er gravid. Jeg har snakket med flere leger (som virkelig kan dette med vaksinering) og de har sagt at det er absolutt ingen fare for alvorlige bivirkninger (f.eks. fosterskade, som noen er bekymret for).

Jeg er veldig glad for å ha vaksinert meg, og siden jeg møter over 100 nye barn hver eneste uke på jobb, så er det godt å tenke på at jeg er beskyttet:)

Eg har ikkje turt å ta den... ei dama på vanngym for gravide der eg går, fortalte på mandag når detta temaet va oppe til diskusjon, at hun tok influensavaksinen i fjor, etter helsedirektoratets annbefalinger. Og 2 dager senere begynte hun og lekke fostervann. Hun va 18 uker på vei.

Dessuten var jordmoren som var tilstede veldig kritisk til den. De har aldri oppfordret gravide til og vaksinere seg før, så HVORFOR skal de begynne nå? Ei a`en av jentene på dette vanngymmet hadde konferert med 4 andre jordmødre om temaet, og alle de jordmødrene hadde også frarådet henne å ta den. Og i feks Tyskland så fraråder de gravide til å ta denne vaksinen i år, sa en tredje gravid dame på dette vanngymmet.

Drittvanskelig situasjon for dei gravide å bli stilt oppi. Ein tar jo ett valg ved å ikkje ta ett valg også. Ein VETT jo ikkje om ein blir sjuk på forhånd.

Når dette e sagt så e eg ei normal frisk og rask jente. Hadde eg hatt underliggende sykdommer som gjorde at eg burde ta den i utgangspukntet, så hadde eg nok sikkert tatt den likevel.

Håpe IKKJE eg har skremt dere som allerede har tatt den. Det va ikke min hensikt!! Men dersom folk er inne og leser på denne linken, og undrer på om de SKAL ta den eller ikke, så ville jeg bare belyse den andre siden av saken.

man hører mest om de som det går galt med...huff..kan ikke være noe gøy å lekke fostervann i uke 18. Alle som jeg vet om som er gravide i år og har tatt vaksinen, har det i alle fall gått veldig bra med. Håper jeg er en av de, og alle de andre som har tatt vaksinen.

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...