Tobarnsmamma!!! Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Hei. Har sendt min første mail til Hausken for å forhøre meg om behandling. Fikk et hyggelig svar der de ber meg måle AMH for å finne ut av sjansene mine. At jeg har ett barn og to aborter bak jeg trekker opp, at jeg har alderen trekker ned. Jeg er livredd for sånne prøver - er så grusomt redd for å få negativt resultat, da vil jeg heller nesten ikke vite det. Hva ligger deres AMH på, og hvor gamle er dere?
Satya Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jeg er 37 år og har AMH på 3. Det er mange i dette forumet som forteller om at de har blitt gravide med AMH under grenseverdien. Lykke til!
Stjernemagnolia Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Er 39,5 år og fikk resultatet 4,2 og skal starte IVF på Riksen i januar. (Statistisk mulighet for graviditet med IVF lå på 35% alt tatt i betraktning ifølge dem) Prøven kan tas når som helst i syklusen. Testen er relativt ny ennå (derfor vet de ikke alt om resultatene og nivåene ennå) og må ses i sammenheng med mange faktorer men viktigst er FSH-nivået. Sammen med FSH (hormonverdier), telling av egg ved gynekologisk undersøkelse (antrikel count), livmor/eggledere, aldersbetraktning, tidligere graviditeter, kroppens utseende og vekt og sikkert mye mer kan de få en indikasjon for en statistisk mulighet for å oppnå graviditet med IVF. I tillegg til AMH-testen måtte jeg ta en Klomifen test på Riksen for de ville vite hvordan kroppen min reagere på hormoner og finne ut hvordan eggløsningsverdiene mine var. Hausken er det mange her inne på sidene som er kjempefornøyd med. De kan sakene sine der, særlig for modne kvinner. Du trenger kun et gullegg! Lykkeønskninger videre
popstar Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Jeg har en amh på 0,3 (de måler ikke lavere), hvilket gjorde sitt til at vi foreløbig kun har fått ett forsøk offentlig. Det som jeg syns er litt merkelig, er at min fsh var på 12!! Altså en grenseverdi. Så jeg velger å stole på fsh verdien:) Uansett, så lenge det er egg er det håp!! Viktig å ikke se seg blind på prøvesvar fra legene, har hørt en hel haug med damer som har blitt gravide til tross lav amh....det tar bare litt lenger tid....eller ganske...men det går, alt går:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå