Gå til innhold

siste sjanse med egne egg..

nifficat

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter flere negative ivf-forsøk, har vi nå bestemt oss for å prøve eggdonasjon. Men jeg skal ha en hysteroskopiundersøkelse om ca 2 uker, og lurer på: hvis de finner noe på undersøkelsen, som de kan rette opp, om jeg skal prøve en aller siste gang med egne egg?! Jeg er 43 år, har lav amh (0.4). Men lurer på om det finnes sjanse for å få barn med egne egg, lell. Er det noen her som har lyktes å bli gravid, i så høy alder og med så lav amh? Hvis ja, hvilken klinikk var dere på og hvilket opplegg hadde dere?

Veldig takknemlig for svar :))

Fortsetter under...

Hei nfficat! Jeg tror jeg har svart deg en gang før på dette, men det gjør ingen ting! Jeg er også 43 år og hadde AMH på 0,6. Likevel ble jeg sannsynligvis kjemisk gravid etter 1. kur med Pergotime, SA med andre kur i sommer og nå ble jeg gravid helt plutselig, uten verken medisiner eller planlegging! Er nå i uke 7+0. Har ikke sett hjertet slå ennå, og håper på mirakler på ultralyden tirsdag over helgen! Jeg angrer på at jeg ikke begynte med Pergotime myye tidligere, da hadde jeg sikkert hatt det etterlengtede barnet vårt for lenge siden! Tror jeg! Hvorfor ikke prøve Pergotime du også? Det koster bare brøkdelen av IVF, og man kan bruke Menopur 75 IE i bare 3 dager for å hjelpe til med modningen. Og i vår alder er det også lurt med progesteronstøtte + blodfortynnende. En overlege i gynekologi sa til meg i sommer at når man fyller 45 år, DA kan man gi seg, ikke før!

Klem :)

Der var du...lenge siden du har skrevet.

Amh på 0,4 tilsier fremdeles fruktbarhet og det er mulig å oppnå graviditet. Hadde du vært i overgangsalder ville AMH ligget på +-0,05. Du trenger uannsett bare et gullegg!

De bruker som du også vet å se på FSH tallene. Noe vanskelig å gi generelle råd når ingen slike tall er oppgitt(de varierer noe fra syklus til syklus). Ved overgangsalderen ligger FSH- tallet over 40 uannsett.

Kroppen og menssykluser forteller også mye om muligheter for å oppnå graviditet.

Lykke til

Tusen takk for svaret, 2barnsmor-2011 :))

Først av alt; masse lykke til på ultralyden på tirsdagen!!! Gled deg til å se ett (eller 2) bankende hjerter :)

Det var veldig interessant å lese om din erfaring med bruk av pergotime. Vi er like gamle........eh..unge..., og selv om min amh er litt lavere enn din, så skal vi jammen prøve dette opplegget. Tusen takk for tipset!

Jeg skal til Hausken om ca 2 uker og få tatt hysteroskopi. Da tenkte jeg at jeg skulle høre med ham ang resept på pergotime + menopur + progresterontilskudd. Abyl-e har jeg. Vi står på vent for ed, men jammen er det verdt å prøve med pergotime først.

Kan jeg spørre deg hvilket "opplegg" du fulgte? Dvs når startet du med pergotime og menopur mm?

Jeg er så utrolig glad!!!! på dine vegne at du lyktes :) Lykke til på tirsdag!

God klem fra Niffi

Kjære Stjernemagnolia.

Tusen takk for det fine (og oppmuntrende :) ) svaret. Nå skal jeg til Hausken om ca 2 uker (hysteroskopi...greit å ta den undersøkelsen uansett før eggdonasjon). Da skal jeg høre med ham hva han anbefaler meg/oss å gjøre. Har veldig lyst å prøve opplegget til 2barnsmor-2011, med pergotime, før vi setter kroken på døren helt.

Lykke, lykke til til deg med oppstart i januar :))

God klem fra Niffi

Kjære nifficat! Nå ble jeg glad for at du vil forsøke noe nytt!! Alltid hyggelig å inspirere andre!! Jeg visste ikke stort om Pergotime før jeg var hos Merete Blakstad etter et særdeles misslykket forsøk hos Hausken (kort regime). Jeg hadde tenkt å gi opp mer prøving, og så sa hun plutselig: "Kan du ikke prøve Pergotime da?" Som sagt så gjort! Jeg begynner med dobbel kur (50 mg x 2) fra og med 3. syklusdag til og med 7. syklusdag. Jeg tror man begynner med Menopur 75 IE x 1 fra dag 8 til og med dag 10 (eller er det fra dag 7-10?, husker ikke helt). Du går til ultralyd i god tid før eggløsning og rett før eggløsning. Da egget var stort nok fikk jeg eggmodningssprøyte, Pregnyl (inneholder Hcg). Og så må man selvsagt passe på å ha sex i dagene FØR eggløsningen og samme kveld som eggløsningen + dagen etter. Lurt å begynne med progesteronstøtte når eggløsningen har vært + blodfortynnende. Min gynekolog i Ålesund i sommer sa at de har funnet ut at Klexane KAN i sjeldne tilfeller føre til abort. Derfor går jeg for Albyl-E 75 mg x 1. Mindre styr å ta den enn sprøyte også! Dette blir KJEMPEBILLIG i forhold til IVF, kan ikke samenlignes. Min veninne ble gravid i pausemåneden (hun var vel 39 år da) og hadde tidligere også STORE problemer med å bli gravid. Så Pergotime kombinerer naturlig syklus med IVF på en veldig fin måte, synes jeg! Og du vet jo at jeg virkelig har strevd fælt med å bli gravid, så dette virker! Gleder meg veldig til å høre hvordan det går med deg!!

Varm klem :-))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...