Gå til innhold

Vindu i fra gulv til tak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er uenige her. Jeg vil gjerne ha dette, mannen ikke. Det er da snakk om at vinduet er todalt slik at nedre del ikke kan åpnes, mens øverste del fungerer som et vanlig vindu. Vinduet skal være i et litt stort barnerom i 3. etg som eneste vindu.

Mine argumenter for:

Mer lys i rommet

Koselig for barna å kunne se ut når de sitter/ligger på guvlet og leker

Mannen sine i mot:

Om barna leker voldsomt kan de knuse nederste delen, eller i hvertfall ripe det stygt opp

Blir vanskelig å få det mørkt i rommet da en rullegardin som går hele veien vil være vanskelig å finne

Noen andre argumenter på enten for eller mot? Noe vi ikke har tenkt på? Hva ville du valgt?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har et slikt vindu i stue. Ville nok byttet det med et mindre om jeg kunne.

Vinduet er veldig kaldt om vinteren og veldig varmt om sommeren. Men det finnes sikkert vindu med bedre kvalitet enn det jeg har.

Flere naboer har også et slikt vindu på barnerom (i 2 og 3etg). Og for meg er det "rart" å være ute å observere et barn i lek. Jeg kunne vært hvem som helst. Så for å være svært negativ så kan man oppleve "kikkere". Og selv om man tenker at man kan bruke gardiner så blir det ikke slikt hver dag. I går gikk jeg en tur kl.17.00 og så flere barn i undertøy på sitt eget rom. De lekte så fint så, men tenkte samtidig at om jeg var pedofil ville jeg nok gått tur i denne gata.

Rullegardiner kan man spesialbestille og få i alle lengder, men ikke alle bredder.

Skrevet

Ser at mange nye hus har svært store vinduer. Merkelig i grunnen, så mye som skrives om energisparing for tiden. Det blir jo et enormt varmetap ved store vindusflater. Dessuten gir det rikelig med innsyn, noe de fleste opplever som negativt. Blir jo bare tull hvis man likevel må dekke til halve vinduet for å unngå innsynet.

Skrevet

Stort varmetap er et annet argument mot:) Jeg ville ikke hatt det fordi det blir vanskelig å holde rent.....

Skrevet

Tenk når barna er tenåringer. Vil de ha noen som ser inn til dem da?!

Skrevet

Æsj dere skulle jo være enig med meg jo! ;) Jo, ser argumentene deres og skal ta de til meg. Ang innsyn, så tror jeg ikke det blir så mye innsyn da huset ligger godt opp på en høyde og dette er i 3. etg i huset. Blir nytt hus dette som står til alle nye isoleringskrav og skal ha varmegjenvinnende ventilasjonssystem. Blir det like mye varmetap da tror dere?

Om det er renhold det såtr på, skal jeg heller vaske det selv, hehe... Har så utrolig lyst på til dem, men spørs om ikke mannen vinner. Synes bare det blir så lite med et enkelt vanlig vindu på et stort barnerom.

HI

Annonse

Skrevet

Har slike vindu og er ikke fornøyd. Stor kald flate på vinteren og bakeovn på sommeren. Masse flekker fra barnehender, riper ol.

Enig med din mann. IKKE gå for slike vindu

Skrevet

Hmfr... Javel da, så har dere og mannen rett. Jeg skal gi meg ;) Da blir i hvertfall mannen glad.

Takk for svar.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...