Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på om jeg skal ta influensavaksinen, helsedirektoratet anbefaler det, men har jo hørt at det alltid er en risiko ved å ta vaksine. Immunforsvaret mitt er vansligvis bra, og jeg bruker ikke å få influensa. Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vaksine her!

Har aldri hørt at gravide skal ta vaksine heller og dette er mitt 6 svangerskap!

Har heller hørt og lest motsatt at alle gravide frarådes unødvendige vaksiner deriblandt influensavaksiner nettopp pga. mangel på kunnskap om evt bivirkninger, så sjønner ikke at det skal være anbefalt nå for kunnskapen er jo den samme?

Og alle barn som ble vaksinert i mors liv mot svineinfluensa i fjor har nå fått tilbud om å følges opp nettopp på tanke om senvirkninger/bivirkninger av vaksinasjonen, så for meg er dette et stort prøveprosjekt jeg ikke vil være med på!

Her i huset har vi heller aldri hatt influensa og det er stort sett en ufarlig sykdom som ikke jeg tør risikere helsa til babyen i magen ved å ta vaksine mot!

Men alle må gjøre hva som dei tror er best for hver enkelt, og evt ta stilling til om dei har svekket immunforsvar eller en kronisk sykdom.

Skrevet

Jeg er også veldig usikker. Hadde egentlig bestemt meg for å ta den, men etter å ha vært på kontroll hos jordmor i dag ble jeg i tvil. Hun sa at hun egentlig er pålagt å videreformidle det fhi anbefaler, men at hun personlig ikke ville tatt den. Hun mente at normalt friske gravide takler en influensa helt fint. Det var ikke det at hun nødvendigvis tror det er skadelig for fosteret å ta den, men at det er greit å begrense hva man putter inn i kroppen når man er gravid til det som er absolutt nødvendig. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Tror man må følge magefølelsen litt her og gjøre det man føler er riktig. Ikke lese all skremselspropaganda som finnes rundt omkring, men oppsøke seriøs informasjon.

Skrevet

Tok den for 14dager siden ;) og er stolt av at jeg "klarte" å ta det valget etter den jungelen med meninger her inne.. Fulgte magefølelsen, til slutt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...