Nat27 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Har en begynnende brystbetennelse på gang, og det er jo som sikkert flere enn meg vet - at det er J***** vondt! Har de siste dagene drukket ammete, men lurer nå på om jeg kanskje burde la være å drikke denne så lenge betennelsen står på? Noen som vet om det kan ha noen betydning? Ellers tar jeg i mot råd som kan hjelpe til at betennelsen går over!! Må bli enda dårligere før legen gjør noe...typisk...
2010 Mammaen Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Leger er ikke mye til hjelp mot brystbetennelse (utenom en resept hvis det er bakterielt), men nok om det... Har du lest på ammehjelpen sine nettsider om tette melkeganger? Ville lest der hvis jeg var deg. Mange gode råd der! Det er jo viktig å få ut melken, så håndmelking i glovarm dusj/bad kan hjelpe. Amme i tvillingstilling vil også kunne lette. Jeg vil ikke anbefale deg å pumpe så lenge melkegangene er tette, men det kan jo være at det funker for noen... Ammeteen tror jeg ikke har noe å si verken fra eller til, så du kan gjerne fortsette med den.
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 http://ammehjelpen.no/artikkel/1/Brystbetennelse-mastitt Hyppig tømming av brystet er "det beste" man kan gjøre. Utenom antibiotika da. Varmt bad eller dusj og pumping/amming/håndmelking, paracet mot evt feber. Jeg tviler sterkt på at ammeteen gjør betennelsen verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå