Gå til innhold

Noen andre som er plaget med "dott" i øret? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dette til og fra en stund nå. Føler meg helt isolert fra omverdenen, og har til tider svært nedsatt hørsel på venstre øret. Det rare er at det kan være borte et par dager, for så å komme tilbake. Hjelper verken å utligne trykket, eller med ørelys.

Har lest litt på nettet, og ser at det kan være svangerskapsrelatert. Må vel ty til god, gammeldags øreskylling hvis det viser seg å være ørevoks. Men kanskje det rett og slett bare er tette øreganger pga svangerskap?

Noen andre som har vært/er plaget av dette?

Evt. noen tips?

Tenkte uansett å dryppe olje et par dager nå, og dra innom legekontoret på fredag hvis inget annet hjelper.

På forhånd takk!

Skrevet

hehe, jeg har slitt med det samme. SIden mai.... Noen dager bra, andre dager skrekkelig nedsatt hørsel og dotter...

SNakket med legen om det, og han sa det kom av svangerskapet. FOr jeg lurte på hva jeg hadde gjort nå... Han beklaget, men sa det kom av at slimhinnene ble mer hovne i fbm svangerskap, og derfor kunne man få mer dotter i ørene enn normalt. Jeg har selvsagt vunnet dette også tenkte jeg ;)

Tipset var å smøre seg med tålmodighet og glede seg til ungen var født, da ville dette forsvinne av seg selv. Jaja, så om du får noen tips så si gjerne i fra! :D

Skrevet

Heisann!!

Artig og høre om flere som har dette problemet..trodde det bare var meg det var noe gale med jeg.. jeg har hatt det i flere mnd og som du sier er det ganske isolerende til tider...noen dager er det sånn at jeg nesten ikke gidder og snakke med noen engang,for det er så stress og skal høre etter hva de sier (jeg har sånn at jeg hører stemmen min inni øret) og da hører jeg dårlig hva de andre sier...

Jeg har også venstre øret... håper det går over etterhvert da.. :)

Skrevet

Jeg har også slitt med det der! Utrolig irriterende.. Jeg har også hatt det utenom graviditet, og da sjekket jeg det hos lege. Det var visst vann i øregangene... så fikk jeg noen tabletter å tygge på, og da gikk det over... Fram til nå da =P

Kanskje jeg rett og slett er litt hul i hodet ? *ler* samler seg liksom opp når man dusjer ?

Skrevet

Har hatt dette lenge i svangerskapet. Får av og til piping og susing i øret også, kjempeirriterende. Er også plaget med tett nese, så det henger vel sammen.

Får det ofte når jeg dusjer, da er jeg helt tett i begge ørene, men det gir seg når jeg er ferdig.

Skrevet

Hei

Å, det var litt kjekt å se at jeg også ikke er unormal..hehe

Dobbbeldott er det jeg har kallt det hele svangerskapet. Ubehagelig greie, og det eneste jeg ble anbefalt var en nesespray på resept.Men skal og være forsiktig med det, siden slimhinnene i nesen er så følsomme..så blør man neseblod, skal man ikke ta det.

Jeg får det veldig ofte hvis jeg sitter med masse folk osv..kjipe greier, har resultert i mange avslag på middager osv..men jeg får helt angst jeg da, spesielt når begge ørene skaper seg!

Men jenter, masse lylle til, det har bare å forsvinne når babyen kommer ut :)!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...