Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg har en gutt som er født 20. august. Nå er han 2.5 måneder gammel og dagene går stort sett slik: Våkner mellom 6 og 8 for mat. Sover videre 2-3 timer etter måltidet. I løpet av dagen er han våken og sover om en annen, har ingen faste tider enda. Men han har fått for seg at han bare skal sove i vogna på dagen Ikke i senga eller i vugga, men i vogna. Rundt klokka 21 begynner jeg med leggerutinene, pysj, vaske fjeset, pupp eller flaske hvis han ikke er mett på puppen (føler melken minket når han begynte å sove natta gjennom). Så legger han seg senest klokka 22 og sover 9-12 timer før han våkner for mat (bank i bordet!). Når han er våken, så leker jeg med ham, snakker og smiler, synger og danser. Og han kan også ligger for seg selv i vugga og se på uroen jeg har hengt opp over. Han tar også etter den, vil så gjerne ha bamsene i munnen. Men har jo ikke helt kontroll på armer og hender enda... En gang i blant lykkes han og da hører man fornøyde smattelyder over hele huset! Hehe Ellers er vi mye ute på farten, da sover han seg gjennom hele seansen. Vogn og bilkjøring er reneste sovemedisinen for ham. Hvordan er deres dager?
Skedsmo(r) Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Dette hørtes ut som min småbarnshverdag:) Jenta mi er 3.5 mnd gammel og sover masse. Hun har veldig rutiner, det har hun hatt siden bare noen få uker. Hun våkner mellom 7 og 9 og skal ha mat, så vil hun sove igjen rundt 10.30 tiden, bare en halv time, nok til at mor kan få gå i dusjen og spise litt. så er det gjerne da en 4 timers søvn fra kl 13- 17 også sover hun igjen en liten halvtime rundt kl 19 før det er kvelden kl 20.45.. veldig deilig.
solskinn +;) Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Hei! Mine tvillinger ( født 6 uker for tidlig) er nå 2, 5 mnd. Spiser flaske hver 3 time hele døgnet!! Liker ikke spesielt godt å ligge på gulvet alene. Smiler litt av og til....prøver så smått og innføre rutiner på de men har ikke lykkes enda. Så de sover når de føler for det selv, noen ganger blir det 30 min dupper mens andre ganger kan de sove ett par timer i strekk.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Heisann:) gutten min er født 24.august, å slik ser våre dager ut: Våkner for pupp rundt 07:00, er da våken i ca tre timer. Sover da i en time ca, så er det pupping stort sett hele tiden frem til 16:00, da sover han max to timer, så pupp, så er han våken frem til 01:00, hvor han da sover sammenhengende til 07:00. Hehe...Han hadde kraftig kolikk til han var 8 uker så det henger litt i enda slik at han sover litt mindre emn normalen.. Han legger på seg 1kg i mnd eller mer, så han er nå rundt 6500g og 63 cm. Han er veldig våken og blid når han ikke sover, å kan pludre og glise lenge av gangen. Han har begynt å veive armene mot leker, men ikke noe annet enn det, hehe. Han er veldig utrygg på fremmede, så såfort det kommer ett fremed ansikt mot han, så kan han bli hysterisk.. Så han er veldig veldig knyttet til meg. (ikke at det er uvanlig) hehehe. Storebror takler det heldigvis veldig bra, å vi finner på koselige ting sammen når minsten sover, samtidig som han er superflink med lillebroren sin. Hjelper til med å vaske, leke, kose og vugge vognene om jeg må på do el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå