Gå til innhold

AMH (anti mullerian hormone) og tallverdier

Anbefalte innlegg

Skrevet

AMH måler restaktivitet i eggstokkene.

Jeg er 39,5 år og har en AMH verdi på 4,2 ifølge Riksen der vi skal få utført IVF i januar måned.

Har prøvd å finne ut om (alder og) tallverdier. Er det noen av dere kloke damene her inne som vet?

Merker jeg har litt panikk i forhold til alderen min. Min mor kom i overgangsalderen da hun var 39 år! Har sjekket ut hva AMH verdien er ved overgangsalder og fikk svaret +-0,05. dvs jeg har ikke arvet min mors gener når det gjelder fruktbarhet i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg også gjerne vite! Jeg er 37 år og har AMH på 3 (som jeg nettopp skrev i et annet innlegg). Det er jo også interessant å vite hvor fort eller langsomt denne verdien faller.

AMH er jo en forholdsvis ny test, så det finnes kanskje ikke så mye data rundt dette?

Skrevet

Jeg fikk målt amh til 0,3!!!! Noe som skulle tilsi at jeg er kommet i overgangsalderen. MEN min fsh var på 12, og der har de som er i begynnende overgangsalder 40 og oppover. Så personlig vet jeg vel egentlig ikke helt hva jeg skal tro;) Ny test, ja:/

Pluss at jeg ble gravid i mars i år, mistet vel og merke, men det er jo ikke unormalt med den første!

• 3 uker senere...
Skrevet

Startet opp 17 nov. på kort regime med Gonal-f 187,5 dose. Stimulert 7 dager med Gonal-f, 4 dager med Cetrotide før eggløsning/modnings sprøyten ble satt. Ultralyd etter 5 dager og de fant 7 eggposer.

Uttak 26 nov. De fant 8 eggposer alle inneholt egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...