Stjernemagnolia Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 AMH måler restaktivitet i eggstokkene. Jeg er 39,5 år og har en AMH verdi på 4,2 ifølge Riksen der vi skal få utført IVF i januar måned. Har prøvd å finne ut om (alder og) tallverdier. Er det noen av dere kloke damene her inne som vet? Merker jeg har litt panikk i forhold til alderen min. Min mor kom i overgangsalderen da hun var 39 år! Har sjekket ut hva AMH verdien er ved overgangsalder og fikk svaret +-0,05. dvs jeg har ikke arvet min mors gener når det gjelder fruktbarhet i alle fall.
Satya Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Det vil jeg også gjerne vite! Jeg er 37 år og har AMH på 3 (som jeg nettopp skrev i et annet innlegg). Det er jo også interessant å vite hvor fort eller langsomt denne verdien faller. AMH er jo en forholdsvis ny test, så det finnes kanskje ikke så mye data rundt dette?
popstar Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Jeg fikk målt amh til 0,3!!!! Noe som skulle tilsi at jeg er kommet i overgangsalderen. MEN min fsh var på 12, og der har de som er i begynnende overgangsalder 40 og oppover. Så personlig vet jeg vel egentlig ikke helt hva jeg skal tro;) Ny test, ja:/ Pluss at jeg ble gravid i mars i år, mistet vel og merke, men det er jo ikke unormalt med den første!
Stjernemagnolia Skrevet 26. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2010 Startet opp 17 nov. på kort regime med Gonal-f 187,5 dose. Stimulert 7 dager med Gonal-f, 4 dager med Cetrotide før eggløsning/modnings sprøyten ble satt. Ultralyd etter 5 dager og de fant 7 eggposer. Uttak 26 nov. De fant 8 eggposer alle inneholt egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå