Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bekreftelse fra Svend om at innsett på en lørdag er ok. Så sikter meg inn mot 4. des. Tror det skal gå greit for slimhinna, har derimot litt angst for at kroppen allikevel produserer noen follikler (>10 mm) og at det er en viss risiko for at forsøket blir avbrutt ved scanning på d.14. Så vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe billetter enda .... har litt dårlig erfaring etter alt cyste-trøbbelet i høst.

De nevnte ikke noe mer om opptøingsdokumentet, så regner med at jeg får det til underskrift når jeg ringer dem etter neste scanning. Vi må nemlig godkjenne opptining av eskimoene våre fra frysern.

Blir spennende å se om Medrol gjør susen! Vil tror at dere også skal begynne med den to dager før.

God helg damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn at fryseforsøk blir avbrutt hvis man produserer egne follikler (av en viss størrelse)? Jeg startet på Progynova syklusdag 4, og skal scannes på syklusdag 14 (behandlingsdag 11). Ble litt engstelig nå... Jaja, koster i alle fall ikke all verden i penger om det skulle bli avbrutt - bare tid, og det er jo ille nok. Får krysse fingre og håpe på innsett rett over neste helg. :)

Kanskje jeg bør spørre om min gyn kan skrive ut Medrol til meg, da? Hva slags dosering er det snakk om, Pippi? (Jeg skulle aldri sagt at det gikk bra med allergien, for fikk megautslag i går kveld, så immunforsvaret er i full jobb. :s)

Jeg fikk tilsendt opptøingsdokumentet forrige lørdag allerede, og har returnert det. Kun godkjenning av at eggene tines og tas i bruk.

God helg til dere! :)

Skrevet

Vet at Progynova skal hindre eggløsning, men har ikke hørt at forsøket blir avbrutt hvis man produserer egne follikler. Synes man får lite info om hva som skal skje. De burde da ha en felles standard for hva som gis ut av info om fryseforsøk slik at man ikke får forskjellig svar etter hvem man snakker med! De har som sagt ikke nevnt noe opptiningsdokument jeg må skrive under, og jeg har scanning neste fredag og reiser søndag, så da rekker de ikke å sende og få underskrift på noe dokument. Tror jeg må sende dem en ny mail!

Isola: Du må bare nevne denne allergien for dem og si du vil prøve medrol!

Skrevet

Leste det på nettet etter litt googling, at noen har fått avbrutt fryseforsøk et par ganger pga. follikler av en viss størrelse. Det var her til lands. Har sendt et spørsmål til 'Spørg legen' om dette.

Det står et kapittel i IVF downloaden om fryseforsøk.

Jeg har fått ett pilleglass med 100 stk 4 mg Medrol - kostet drøyt 150 kr. Skal ta 16 mg daglig fra 48 timer før innsett. Får sikkert videre instruks for hvordan jeg fortsetter etter innsett der nede, skal vel trappe ned etter som jeg har forstått.

Skrevet

Får krysse finger for at det ikke blir noen avbrutte forsøk for oss, follikler eller ikke. Graviditet må da være årets beste julegave? Vi satser på det! :)

Jeg skal sende CFC en epost og spørre om Medrol, så kan evt. gyn skrive det ut til meg om de mener det er en god ide. Takk for info. :)

Skrevet

Jeg spurte CFC om forsøket ble avbrutt hvis man produserte egne follikler. Spurte også om dokumentet og om jeg ikke skulle starte med medrol 2 dager før innsett. Dette svaret fikk jeg fra Marianne på CFC:

Vi er kun intereseret i slimhindens tykkelse .

Vi sender dokumentet på mandag

Du skal stare med progestan - ( utrogestan ) 48 timer før oplægning har du dem ? Dersom du skal have medrol skal du starte 2 døgn før oplæg 1 tabl -16 mg dagligt i 3 dage-

8 mg i 1 dag -og 4 mg i 1 dag

Med venlig hilsen

Marianne

Skjønner ikke hvorfor Lindenberg da sier at jeg får medrol ved innsett, når de vanligvis gir dette ved uttak 2 dager før. Bør vel dempe immunforsvaret før man setter inn eggene! Så da må jeg få gyn til å skrive ut medrol til meg på fredag.

Skrevet

Fikk også samme svar fra Svend: forsøket avrbytes ikke pga. follikler :-) Høres ut som du har fått samme beskjed som meg fra hun Marianne vedr. Medrol.

Da tror jeg jammen at jeg bestiller billetter gitt.

Skrevet

Blir Medrol på meg også. Samme beskjed fra Marianne. :)

Ellers er jeg i litt laber form. Utrolig trøtt, har hodepine og litt svimmel. Mistenker Progynovaen. Men skal vel overleve. ;)

Skrevet

Hei jenter, hvordan går det med dere?

Vært hos gyn i dag. (Litt stress siden min egen plutselig var syk og jeg måtte finne en annen på dagen, men det gikk heldigvis. :) Slimhinnen er 7,6mm og jeg har fått time til innsett tirsdag 30. kl. 1250. Fikk beskjed om å begynne både med Utrogestan og Medrol på søndag. (Mener de har sagt Utrogestan 3 dager før tidligere, men men.)

Det blir snartur på meg (t/r tirsdag), men håper å rekke innom Illum for å gribbe med meg noen julegaver på veien. Kunne heldigvis bruke mine "glemte" bonuspoeng hos SAS hos denne gangen, så det ble billig flytur.

Spennende å høre hvordan det går med dere. Ha en fin helg. :)

Skrevet

Lykke til med innsett jenter;),- Og ruging.

Mitt fryseforsøk ble DESSVERRE avbrutt pga folikkelutvikling:(:( så rart at det opererer med ulik praksis. De sa til meg at folikkelen kunne støte ut egg som var satt inn,... så jeg går nå og venter på neste mens.

Jeg var til UL på dag 9, og slimhinnen var grei. Så kjenner jeg blir litt småirritert når andre setter inn selv om det er folikkelutvikling.

Det rare er at jeg på da 21 fikk positiv el test,... en mye senere eggløsning enn det jeg pleier å ha. Vi benyttet desverre ikke sjansen siden jeg regnet med at den el testen var feil,... så angrer litt på det nå kjenner jeg. Håper snart mensen kommer så jeg rekker et fryseforsøk før jul. ( krysser fingrene, selv om jeg har mine tvil)

Tvi tvi til dere.

klem

Skrevet

Ja rart dette at de praktiserer så ulikt mhp. follikelutvikling ved fryseforsøk. Da må det jo være bedre å ta det i naturlig syklus?

Lykke til med innsett Isola og Håpefull! Håper egget ditt overlever opptiningen Håpefull (og Isola også, men du har jo flere på lager :-). Skal selv til scanning på mandag, blir spennende å se hvor tykk slimhinna har blitt. Kjente at livmora "tok i et tak" nå i ettermiddag. Og folliklene trenger jeg heldigvis ikke bekymre meg for, blir overrasket hvis det ikke har utviklet seg et par..... Hadde du noen Isola?

Skrevet

Har også vært til scanning i dag. Slimhinna var mellom 10-11mm, og det syntes de i Køben var veldig bra. Hadde en follikel på 26mm og hun mente jeg kom til å få eggløsning snart. Men man skal vel egentlig ikke ha eggløsning når man går på progynova, så jeg vet ikke om egget kommer til å løsne. I alle fall er den vel over til jeg har innsett på tirsdag kl 13.40. Kanskje vi sees Isola! Hvis det blir innsett på meg da. Får tlf tirsdag morgen hvis det ikke blir noe av det. Merkelig at de har forskjellig syn på det med follikler.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle bruke progynova til jeg var i uke 12 hvis jeg ble gravid. Det var ikke jeg klar over. Trodde bare det var utrogestan jeg skulle bruke videre. Har dere fått beskjed om det? Fikk skjemaet for underskrift i posten i dag, men det rekker jo ikke nedover til jeg skal dit. Tror bare jeg tar det med meg og skriver under der.

Jeg får noen dager til å tusle i Køben. Drar nedover på sønd og hjem på onsd. Gleder meg veldig til å tusle på Tivoli. Takk for lykkeønskninger:-)

Skrevet

Joda, det var follikler hos meg også. En ganske stor, uten at hun målte den. Hun mente det var ulik praksis fra klinikk til klinikk ang follikler, og det virker jo sånn.

CFC nevnte ikke follikler i det hele tatt, bare spurte om jeg ville ha assisted hatching og det vil jeg denne gangen. Så nå har jeg hentet ut Medrol og er generelt klar. :)

En liten spire er vel det eneste jeg ønsker meg til jul i år, så da er det bare å krysse fingre og sende en varm tanke til julenissen. ;)

Du får kose deg masse i Køben Håpefull, og så krysser vi fingrene for lille eskimoen. Ses kanskje, da. :)

Skrevet

Resultatet fra dagens scanning var slimhinne på 9 mm og 1 follikel 14 mm, så da har østrogenet fungert bra virker det som :-) Reiser ned for innsett på lørdag - ett av tre egg må jo i det minste overleve opptiningen...

Spent på å høre hvordan det går i morgen damer! tvi-tvi

Skrevet

Akkurat det ble min fasit i dag; en av tre overlevde og er nå på plass i magen. Skal ta det med ro og bare ruge resten av denne uka og krysse fingerene for at det er gullegget som overlevde. :)

Lykke til med deg på lørdag. :)

Skrevet

De som overlever opptiningen må jo være ekstra levedyktige da tenker jeg:-) ett gullegg er jo nok! Nå blir det ventetid i dobbel forstand - både ruging og advent. Håper en liten spire klamrer seg fast!

Skrevet

Så bra det ble innsett på deg, Isola! Nå får den bare klore seg fast:-)

Er spent på om det ble innsett på deg, Pippi!

Skrevet

Magefølelsen min når jeg la meg i går kveld sa meg at 2 ville overleve og det stemte! Ruger nå på 2 eskimoer, en 8-delt og en 12-delt :-) Når jeg lå på akupunkturbenken etterpå så fikk jeg et bilde av at jeg var innom CFC for å vise dem den skjønne lile babyen..........Ja, ja, det skader ikke å håpe at også det blir en realitet ;-) spent på om Medrol kan være til hjelp. Har litt lysebrun utflod i dag og i går - kan det være Medrolen? Glemte å spørre Claus.

Skrevet

Gratulerer med to eskimoer, Pippi! :)

Her har det vært rolige rugedager etter innsett som jeg håper skal gjøre susen. Har veldig lite bivirkninger av Progynova og Utrogestan/Lutinus (fikk du også det, forresten?) så glemmer nesten at jeg har en liten eskimo "ombord". Var veldig annerledes forrige gang da magen var veldig hoven og øm etter stimulering og jeg "kjente noe" hele tiden. Men sikkert bra - jeg har i alle fall klart å slappe av. :)

Krysser fingre for at eskimoene våre trives i det kalde været (haha ;) og klamrer seg fast.

Jeg har også tatt Medrol, men ingen utflod.

Lykke til med ruging! :)

Skrevet

Fikk også på Lutinus ja. Vet ikke hva som gjør det (Progynova eller Lutinus), men har små blødninger/rosa utflod eventuelt brun utflod (gammelt blod?) daglig. Hadde rosa utflod på kvelden rugedag 2, så litt brunt noen dager og de siste dagene en daglig dose med rosa igjen og i dag har jeg hatt en liten blødning både i dag tidlig og ettermiddag...... Ringt CFC i sted, og det var en av legene som tok telefonen. Jeg fortalt han om min bekymring og han mente det ikke var noe å uroe seg over og at vi fikk vente å se??? Håper ikke det utvikler seg til flere blødninger ...

Hvordan går det med deg Isola71? Hva sier magefølelsen? Har du sniktestet?

Skrevet

Huff, kjedelig med blødninger selv om de sier man ikke skal uroe seg. Det er jammen ikke lett i denne situasjonen. Får inderlig håpe det har rett - og at alt går bra. :)

Ikke noe blødninger eller rosa her (foreløpig). Ingen særlige symptomer heller, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Vet bare at jeg generelt sett ikke er spesielt hormonell, dvs. har lite/ingen pms og har reagert lite på IVF-medisinene, så kanskje en evt graviditet ikke vil merkes så tidlig heller? Har ømme pupper og er trøttere en vanlig (duppet av på både kino og sofa hele siste uka), men dette kan vel like gjerne være medisinene.

Jeg tør rett og slett ikke snikteste, så skal holde ut to dager til offisiell testdag tirsdag. Ohoi - det bli spennende! :)

Skrevet

Så bra at det ble 2 egg inn på deg Pippi! Det kan være slimhinnene dine som er såre, og de blødningene du hadde i går, krysser vi fingre for var festeblødninger;-)

2 dager igjen, Isola!!! Vet ikke om jeg hadde greid å vente til testdag. Sist var jeg så sikker på kvelden på dag 10 at jeg var gravid, så jeg testet tidlig på morgenen på dag 11, og den var positiv. Jeg klarte ikke å dy meg!! Spennende dette, håper du får deg en positiv førjulsoverraskelse:-)

Skrevet

Ingen blødninger i dag ..... :-) Jeg håper jo selvsagt at det kan ha vært festeblødning men tørr ikke helt å tro på det da.

Blir spennende på tirsdag Isola - krysser fingre og tær for positiv test!!

Skrevet

Det ble nok negativ test, desverre. :(

Skuffet selvsagt, men løsningsorientert som jeg er er jeg mest irritert over at jeg må vente til januar med neste forsøk. Skulle veldig gjerne gått rett på nytt forsøk nå, men det tror jeg kan bli megakræsj med jula, så tror ikke jeg tør ta sjansen.

Mulig scenario:

Mensen om 2-3 dager: 16-17. des

Oppstart hormonert: 17-18. des

Scanning: 23-24.des (ikke spes heldig...)

Uttak: 27-28. des (hvis follikler utvikler seg som sist)

CFC sier at jeg kan fortsette med Progynova og progesteron noen ekstra dager nå for å utsette mensen og forsinke oppstart slik at scanning kan bli i romjulen, men jeg er usikker. Tror det kan bli veldig sterssende. Spesielt siden jeg skal hjem til min mor i juledagene og hun ikke vet noe om prosjektet. (Snike seg rundt med sprøyter...)

Får vel heller satse på en rolig, avstressende jul og ta jakten på gullegget i januar.

Krysser fingre for dine gullegg, Pippi! :)

Skrevet

Det var synd da Isola71 :-( Skal ikke være gjort i en fei dette...

Jeg skal definitivt ha juleferie, hvis det ikke går denne gangen. Gynekologen min er dessuten stengt i romjula, så det sier seg sjøl. Godt med litt juleferie også og ny frisk i nytt år! :-)

Takk for lykkeønskninger! Hadde en liten miniblødning nå i ettermiddag igjen etter et par dagers pause. Det stikker voldsomt i puppene innimellom, men de er ikke spesielt ømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...