Gå til innhold

Noen andre som er plaget med "dott" i øret? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Har hatt dette til og fra en stund nå. Føler meg helt isolert fra omverdenen, og har til tider svært nedsatt hørsel på venstre øret. Det rare er at det kan være borte et par dager, for så å komme tilbake. Hjelper verken å utligne trykket, eller med ørelys.

Har lest litt på nettet, og ser at det kan være svangerskapsrelatert. Må vel ty til god, gammeldags øreskylling hvis det viser seg å være ørevoks. Men kanskje det rett og slett bare er tette øreganger pga svangerskap?

Noen andre som har vært/er plaget av dette?

Evt. noen tips?

Tenkte uansett å dryppe olje et par dager nå, og dra innom legekontoret på fredag hvis inget annet hjelper.

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Jeg var veldig plaget med dette i forrige svangerskap og har hatt det litt denne gangen også! Har ingen tips på hva du kan gjøre, skulle ønske jeg visste om noe! Det er utrolig plagsomt...

Ja!

Jeg kan midt i samtale eller foredrag få dotter i ørene som veksler med å åpne og lukke seg. Blir helt forstyrra for jeg hører plutselig stemmen min på forskjellige måter. Ikke vondt, men ubehagelig. Har prøvd å utligne men det funker ikke, forsvinner av seg selv når det vil. Noen ganger kan det vare et par timer, andre ganger noen minutter så kan det gå dager i mellom eller uker i mellom. Har hatt det i flere måneder. Veldig rart, men satser på det forsvinner etter fødselen!

• 2 uker senere...

ahhhh, så godt å se at jeg ikke er alene om dette underlige fenomenet.

Jeg har vært plaget med dotter innimellom, og tanken har ikke streifet meg at det er svangerskapsrelatert før jeg kom over denne tråden..

Utrolig irriterende, ja.. men da vet jeg at det forsvinner helt om noen måneder!

Ja!!! Var det av og på i hele forrige svangerskap og fikk det tidlig også i dette! Er alltid bare på venstre øret og hjelper ikke med gjesp, utligning av trykket eller dråper / skylling. Utrolig irriterende!!! Har desverre ikke noe tips... Ingenting av det jeg har prøvd funket. Men har det heldigvis ikke langvarig av gangen - maks en time - og vet at det forsvinner etter fødselen! Men føler med deg! Du er ikke alene om dette! :)

Annonse

Jeg har hatt problemer med dette i flere år. Jeg har pratet med mange leger for å prøve å få bukt med problemet, men det er nok ikke noe å gjøre med det. Jeg har et lite undertrykk på venstreøret, men ikke nok til å få medisiner for det. Ville nok ikke tat medisiner uansett, er imot å ta for mye medikamener.. Så vi må nok bare leve med det, dere kan være glad om det går over etter svangerskapet, her går det ut over almentilstanden om jeg går for lenge uten å få blåst opp..

Kan foresten nevne at neseskylling hjelper om dere har trange/tette bihuler :)

Kjøp et nesehorn på apoteket, eller bruk en flaske med sportscap. Husk å ha lunket vann med en del salt så ikke slimhinnene blir irritert!

Det er ganske ubehagelig første gang men gjør det, men er ganske godt etterpå :) Det hjelper på trykket. Slimhinnene blir jo hovne i svangerskapet, så det godt hende dette hjelper dere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...