Mammie88 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Ja, da er det tid for julebord i helgen. Hva finner jeg på til unnskyldning for å ikke drikke ?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Hehe... Vi er i samme båt! Nr 3 på vei og julebord neste helg... Jeg tror jeg lar kelner helle vin i glasset, for så å latedrikke. Tror ingen helt følger med... Lurer også litt på å snakke med servitørene på forhånd, for å høre om de har forslag. I baren kommer jeg til å be om brus i glass med garnityr og sugerør. Ingen kommer til å se forskjell. Sliter med jentevorspielet som er planlagt. Enten må jeg snike meg unna, eller så må jeg helle druejuice over på rødvinsflaske og håpe at ingen vil smake! Kan ikke dette bli en tipstråd? Sikkert mange som trenger lure råd til hvordan komme seg igjennom julen uten å drikke!
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Dere som har smaa barn kan jo for eksempel si at et barn ikke er helt i form hjemme med barnevakten og at dere maa väre tilgjengelige = kjörbare?
Zusy Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Når det gjelder vorspiel: jeg var på forspiel for ett par uker siden, og hadde med meg en vodka flaske med vann (men ikke så mye at folk spør om å få en drink...) sprite, lime og sitron. Blandet "drinker", pyntet med ett par sitron og limebåte, isbiter og sugerør er jo også en selvølge for at det skal se veldig ekte ut;-) Spriten blir også veeeeldig god med lime og sitron, frisk. Fikk masse sp.må om hva jeg drikker, måtte jo bare si at det var vodka og sprite;-) Men uansett, vil noen smake så smaker det normalt sett ikke vodka av denne drinken. (Hvis ikke man liker sterke drinker...) Sitronen og limen "tar bort" vodka smaken normalt;-) Lykketil:-)
Tigress Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Jeg har samme problemet, men syns det blir dumt og late som jeg drikker, hva om de begynner og tro at jeg faktisk drakk når jeg var gravid?
Mammie88 Skrevet 11. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2010 Dette er vanskelig synes jeg... For to år siden da vi var på julebord, var jeg gravid med 2 mann, var ca 8 uker på vei. å da sa jeg at jeg ikke kunne drikke pga at jeg hadde høyt blodtrykk. Det gikk på den men de hadde sine synspunkter på det, en ung jente som kunne ikke ha høyt blodtrykk uten grunn. Fikk høre det igjen ifjord at jeg de hadde mistanke om at jeg var gravid ja:P Ei av de som er med er jordmor hehe Så jeg må finne på noe lurt når det gjelder dette...
TonjeTherese89 Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Du kan jo si at du går på Penicillin. Si at du har urinveisinfeksjon, har en eller annen bakterie eller noe. Drikker man alkohol når man går på penicillin, funker jo ikke medisinen like godt som når man holder seg unna flaska Eller du kan si at du går på Flagyl som er en litt annen antibiotika medisin, og da er det farlig å drikke alkohol. Man kan si at man ikke er helt iform, så du holder deg unna alkoholen ikveld. Du kan være sjåfør. Jeg har selv eksamen i desember, og derfor er jeg såå opptatt at jeg ikke har tid til å drikke, fordi jeg må være opplagt til eksamenslesing Er vanskelig å lure seg unna når folk er vant med at du som regel er en av de som sjeldent sier nei til en stor fest og voksenbrus i flaska ;p
Mor Bolla Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Jeg har også et par julebord i vente og har tenkt litt på dette... Også er jeg så dårlig på å lyve! Så enten kommer jeg til å være sjåfør, eller så skylder jeg på at jeg får sånn migrene når jeg drikker... Mannen min sier at det burde jo ikke være nødvendig å måtte forsvare seg om man ikke drikker en kveld, og jeg er jo enig i det men... Vet jo at spørsmål vil komme, og da er det greit å vite hva man skal si...
fjotteline Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 samme problemet her...men jeg sier jeg går på penicilin pga betennelse.. så kan du jo selv velge hvor denne betennelsen skal være... hehe
♥Spirevipp♥ Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Kjør til festen og si at gubben er syk, så du må være tilgjengelig!
Lillemy36 Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 He, he, jeg skal bruke unnskyldninga om sykdom (omgangssyka) på tur hos ungene hjemme så da må jeg være tilgjengelig. Det verste er at det faktisk var en realitet for noen år siden på julebord og da ble det drosje hjem på mor etter en drink for å vaske spy:-) Omgangssyke er en gjenganger før jul så den kan ikke betviles!! ;-)
Luna1984 Skrevet 14. november 2010 #12 Skrevet 14. november 2010 Huff, dette kan bli utfordrende. Jeg kan jo ikke nødvendigvis være sjåfør/ gå på penicillin konstant frem til over nyttår Haha! Har ingen syke barn å skylde på heller, for dette er mitt første. Noe lurt en venninne gjorde var å kjøpe alkoholfri vin på polet. Og man kan jo evt helle det over på en "vanlig" flaske eller ha flasken i polposen under bordet. Men det fungerer jo kun hvis det er medbrakt drikke på julebordet. Flere tips mottas med takk! Jeg skal på hyttetur med jobben snart, da blir det verre å lure seg unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå