Gå til innhold

Lsger de farsdagskort i bhg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lager :) De som ikke har foreldre de har kontakt med har som regel bestefedre som de kan lage kort til i stedet. Vi kan ikke kutte ut far/morsdag selv om ikke alle har det på samme måte som vi ikke kutter ut "julen" i barnehagen pga at ikke alle feirer jul.

Men vi bruker far og morsdag som en annledning til å fortelle om at ikke alle har foreldre osv

Så latterlig holdning av banrehagen! Det skal ikke gå utover de som har? Hvorfor skal det gå utover de som ikke har da?? Farsdag eller morsdag er en privat greie som hver enkelt familie avgjør om de vil markere eller ikke. At barnehager/skoler markerer det er en uting og høyst unødvendig. Ønsker familier å markere disse tøysete dagene får de organisere kort/gaver/whatever selv.

Annonse

HERLIGHET!! SKAL IKKE BARNA FÅ LAGE KORT TIL MOR OG FAR FORDI DET KAN HENDE AT NOEN IKKE HAR EN MOR ELLER FAR?! NÅ MÅ DERE TENKE IGJENNOM TING FØR DERE SVARER!! kjenner jeg blir skikkelig provosert!

Lurer VELDIG på hvordan bhg operer ved å lage julegave til MOR OG FAR da? "Nei, du kan ikke lage til mor eller far fordi det kan hende noen ikke har en mor eller far"

guriland!!

Lager ikke farsdag eller morsdags kort i barnehagen vår. Lager julekort og påskekort, da :)

Selv om poden vår har både mammaog pappa så gjør det meg ingen ting at de ikke lager kort til farsdag eller morsdag! Respekterer såpass.

Jeg tror du er dum som et stykke loff klokken 09.50.

Det er IKKE og har ALDRI vært barnehage/skole sin oppgave å lage istand farsdags eller morsdags kort. Noen skoler/barnehager har gjort dette likevel. Det er like lite barnehagens eller skolens oppgave å lage mors- og farsdagskort som det er barnehagens eller skolens oppgave å lage bursdagsgaver til mor eller far.

Heldigvis har de fleste skoler og barnehager med personale som har litt omløp i hodet gått vekk fra denne praksisen nå, siden de faktisk så at det var urimelig å påføre barn som har mistet mor eller far den smerten og stigmatiseringen ved ikke å ha noen å lage kort til. Det er faktisk hver enkelt families oppgave å sørge for markering av den type kort. Barna nektes ikke å lage kort selv om barnehage eller skole ikke organiserer det, men det krever jo at late foreldre tar seg tid til å ordne det selv. Gud så fælt altså,

09:50, du virker mindre intelligent.

Selvsagt vil det være vondt for de barna som ikke har mor eller far å sitte rundt et bort i barnehagen eller på skolen og måtte se på at de andre lager kort til foreldrene sine!

Morsdag og farsdag er forøvrig KUN nok et pengesluk, og noe hver familie selv må få bestemme om de ønsker å "feire".

Annonse

Da har ikke du erfaring fra bhg om du kan si dette 09:57

slike markeringer blir ofte snakket om hjemme " imorgen skal du og jeg til nbyen å kjøpe gave til pappa osv" og når de da kommer i en oppegående bhg hvor man har mye om medvirkning, vet de at om de spør og det er tid og rom, kan de få til de aktivitetene de ønsker. Og hvor hyggelig er det ikke for barnet å lage et slikt kort til far?

Synes du undervurderer barn når du sier at de ikke kommer på slike ting selv!

Jeg har mye erfaring fra barnehage.

Hjemme prates det om bursdagen til mamma/pappa/bestemor/bestefar osv også, uten at barnehagene organiserer bursdagsgave-laging av den grunn. At et barn snakker om noe betyr ikke at man automatisk følger det opp med organisert aktivitet. Da har man fullstendig misforstått barns medvirkning.

Hjemmet står da fritt til å lage så mange kort de bare vil. Barnehager og skoler i dette landet er ikke ansvarlige, eller pålagt, å få barna til å lage kort/gaver til enhver anledning. Det e rlovfor barnehageansatte å bruke hodet. Det er svært urimelig å organisere morsdagskort laging når Thea på 5 år mistet mamma i kreft for 2 mnd siden, eller farsdagskort når Thomas på 4 år sliter veldig med at han ikke har noen pappa lenger. Enkelte ting kan man faktisk ta hensyn til istedet for å være rasshøl.

Jeg må bare skyte inn noe her! Husker når jeg gikk i barnehagen og der lagde vi slike kort. Slettes ikke alle som hadde både mamma og pappa. Husker spesielt en gutt som desverre hadde mista mamman sin. Han var alltid utrolig preget og det syntes på han om jeg som 6 åring kunne se det!

Like herlig lagde vi morsdagskort. Kjenner jeg blir uvel av tanken nå i disse dager.

Helt greit om de skal lage kort men ikke spesifiserer at det MÅ være kort til mamma eller pappa. Min venninne som jobber i barnehage sier at dems praksiss er å lage kort til noen man er glad i disse dagene.

Da er det fritt frem hvem de vil lage kort til. Men for all del ikke la et barn sitte å se på alle andre lage kort til pappan sin også har ikke dette barnet noen å lage til. Det synes jeg er slemt rett å slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...