Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min "samboer" står ikke registrert med samme adresse.

Han har folkeregisteret i hjembygda, hos sine foreldre hvor vi ofte er.

Mens jeg har endret min til her "vi" bor.

Han bor heller ikke her med meg akkurat, siden han er bortreist i jobb hver uke. Men han er jo her av og til i helgene, eller vi er hjemme hos en av våres foreldre. Han kommer til å fortsette å jobbe borte etter fødsel også, og siden han er odelsgutt og skal ta over gården hjemme og diverse har han adressen der, og vil ikke endre den.

Greit nok.

Men var hos jordmor idag. Hun sa vi da begge blir stående som enslig, og jeg da som enslig forsøger.

Blir jeg det hos nav også da? Siden vi ikke bor sammen, har registrert samme adresse og han er bortreist i jobb?

Han er jo her av og til når han har fri.

Vi betaler jo leie begge to ..

Men vil jeg få ekstra utbetalt fra nav grunnet dette?

Jordmora sa det car enklest om han endret adresse ellers ville det bli mye ekstra styr og utfylling av skjema og diverse.

Men, jeg tror nok ikke det blir et alternativ for han.

Noen som vet noe mer ang dette?

Sier ikke at jeg håper vi får mer betalt fra nav, eller noe.

Jeg bare lurer .. på hvordan det egentlig er???

Fortsetter under...

Vil tro at du ikke blir å regne som enslig forsørger. Det er av betydning om du er alene om omsorgen. Boforholdene er ikke nødvendigvis av betydning, hvis det feks er holdepunkter for at dere har planer om å etablere felles bolig, har bodd sammen før feks hos foreldrene til en av dere etc. Du bør legge forholdene frem for NAV, og motta evt ekstra stønad (overgangsstønad, stønad til barnetilsyn etc) hvis de finner at vilkårene er oppfylt.

Vi har aldri bodd sammen hos en av foreldrene våre.

Men har vært sammen ti år, og bodd sammen i 7 av disse.

Men han har hele tiden jobbet borte, så jeg har bodd alene.

Å vi har aldri hatt samme adresse.

Men jeg får bare ringe å legge opp saken for nav.

Er ikke interessert i mere penger eller noe.

Vi har full jobb begge, og klarer oss veldig fint med bare barnetrygd og lønnen vi begge har.

Men jeg måtte bare spørre her.. siden jordmor og jeg begynte å snakke om dette idag.

Ringer nav i morgen.

Takk for svar:)

Enig med anonym. Du er ikke enslig forsørger. Hvis NAV går ut ifra at du er det (det er det vel stor fare for at de gjør) og du mottar penger som enslig forsørger, kan du få et stort tilbakebetalingskrav senere, så sikkert lurt å rydde opp i med det samme :-)

Annonse

Nei du r ikke enslig forsørger så det er selvfølgelig ikke riktig å motta stønad for dette.

Jeg ser egentlig ikke problemet.

Enten så skriver dere begges ulike adresse i papirene eller så skriver dere din.

Skjønner faktisk ikke JM agenda her?

Jeg har skjønt at du ikke prøver å lure til deg noe altså ser at du bare spør om hva som er rett.

Han behøver i alle fall ikke å endre adressen sin om han ikke ønsker det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...