Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så usikker på hvor mye jeg skal kle på baby om natta...

har vært nede i 17 grader på rommet, det er vel helt på grensen eller?

Ullbody og bukse + en sånn sovepose med armene ut...

men den er ikke så varm i seg selv, så vi har ullpledd over og ullpledd under + saueskinn i bunnen.

Noen ganger litt kald på henda, men ellers ok.

burde kanskje kjøpe ullpysj nå som det lir kaldere?

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det også veldig kaldt på soverommet.

Gutten ligger på lammeskinn og har dyne over seg. Bruker av og til et teppe også på ham! Han sover med ullbody og for det meste ullpysj. Han er også ganske kald på hendene på morningen om de ikke har vært under dyna, men han er ikke kald på resten av kroppen.

Har forresten også brukt en tynn lue på ham av og til,

Han ser ut til å trives, og sover veldig godt på nettene!

Skrevet

Vi har rundt 19 - 20 grader på rommet så her har jenta på seg vanlig pysj, hele ben eller sokker. Ligger på madrass med dyne oppå bare. Er alltid varm og god.. Blir det kaldere på soverommet i løpet av vinteren så blir det teppet tillegg på henne ;)

Noen barn er jo varme i seg selv, andre mer frossene... Å så er det jo de som sparker av dyna da... ;)

Skrevet

min er 6mnd...

tør dere å ha dyna løs?

eller fester dere den?

jeg bruker (foreløpig tynn) "sovepose" med armene ut, og ullteppe over. men vil jo gjerne begynne med dyne nå da.

Leste om noen som festet med sånne votteklemmer, det er jo et bra tips i tilfelle.

Skrevet

Min baby på 5 mnd har kun på vanlig pysj og har dyne over seg. Ca. 18 grader på rommet, god og varm er han.

Jeg tenker liksom hva ville jeg selv hatt på meg om natten? Jeg sover naken eller i undertøy med dyne, skulle jeg hatt ullbody og pysj under dyna ville det jo blitt alt for varmt. Ikke noe annerledes for baby, derfor har han bare pysj. Han sparker aldri av seg dyna.

Skrevet

men er du ikke redd de drar dyna over hodet?

Skrevet

nei, er ikke redd for det. Legger armene godt over dyna og slik ligger han faktisk om morgenen også. Men hadde han ligget urolig om natta ville jeg sikkert brukt klyper. Foreløpig ligger han pent og pyntelig ;)

Skrevet

Det er kaldt på soverommet (vet ikke hvor mange grader), så vi bruker ullbody og ullstrømpebukse, pysj, ullsovepose og tjukk dundyne over. Han er da varm i kroppen (svetter ikke), men iskald på hendene. SÅ nå har vi begynt med votter også:) Hehe, ser ut som om han skal på Nordpolen når han går til sengs;)

Begynte med pose fordi han dro dyna over hodet (eller sparket den oppover tror jeg), nå når han har posen under dyna går det helt fint (men sjekker alltid noen ganger om natta).

Skrevet

Min er 7 mnd og sover i vanlig pysj, med dyne over seg:) Han har ca 20 grader på soverommet sitt:)

Babyer er faktisk kaldere enn oss(De blir raskere nedkjølt) så de trenger nok litt mer klær på enn det vi gjør.

Skrevet

Vi har det kaldt på soverommet. Nå nar det har vært så kaldt ute har det vært ned i 10-11 grader der. Hun bruker ullpysj og sokker, og har dundyne over seg. Er det veldig kaldt legger jeg nøstebarnteppet oppå dyna. Vi har lammeskinn også, men det vil hun av en eller annen grunn ikke ligge på.. :/ Hun bar kryper unna og havner som en ball i hodeenden på senga, så vi har tatt det bort.

Uansett så er hun god og varm,også på hendene.

Skrevet

Nattøy av bomull, babyposen, dyne oppå og så ligger han på lammeskinn. Det går fint. I natt var det ned i 16 grader på soverommet, men det ligger oftest på 18.

Skrevet

hanna 30...håper virkelig det er kaldt på soverommet deres med DEN påkledningen der.....det var myyye!

Skrevet

Jeg strever også med påkledningen om natta. Han er 81/2 mnd og turner rundt i sengen hele natten, til tross for at han sover godt gjennom hele natten. Om morgenen ligger som oftest han som en ball ved hodeenden, og dyna som en ball ved fotenden. Jeg har prøvd nattpose, men han våkner da om natta sinna som en veps fordi den ender snurra stramt rundt føttene hans. Ettersom vi sover gjennom natta kan han ende opp uten dyne i ganske så mange timer.Tipper at det er ca 18-19 grader på rommet.

Jeg ender jo opp med å måtte kle på han body under pysjen og sokker, alikevel er jeg jo bekymret for om gullungen fryser :-(

Skrevet

Jenta mi på snart 3 mnd bruker ullpysj uten noe under, og ligger i tynn nattpose i fleece, kjøpt på Ikea. På posen står det at den passer for temperaturer fra 16 - 20 grader. På soverommet vårt er det stort sett 16 - 17 grader. Ligger på lammeskinn. Har aldri vært kald, bortsett fra på hendene. Virker god og varm ellers.

Veldig fornøyd med nattpose! Det skal vi fortsette med leeeenge! Gjorde det med storesøster også. Godt å slippe bekymringer for dyne over hodet, sparke av seg dyna etc.....

Skrevet

Jenta mi på snart 3 mnd bruker ullpysj uten noe under, og ligger i tynn nattpose i fleece, kjøpt på Ikea. På posen står det at den passer for temperaturer fra 16 - 20 grader. På soverommet vårt er det stort sett 16 - 17 grader. Ligger på lammeskinn. Har aldri vært kald, bortsett fra på hendene. Virker god og varm ellers.

Veldig fornøyd med nattpose! Det skal vi fortsette med leeeenge! Gjorde det med storesøster også. Godt å slippe bekymringer for dyne over hodet, sparke av seg dyna etc.....

Skrevet

Hm, vi har 17-18 grader, ligger på lammeskinn, har lett dundyne og bommulsnattdrakt. Kanksje litt lite? Han blir så svett i ull ...

Skrevet

sønnen vår på straks 8 mnd ligger i vanlig pysj med/uten bein tar ikke på sokker. ligger på madrass med vanlig dyne over. Vi har ca 18 grader i rommet og han har en behagelig temperatur i nakken. Blir nok kald på hendene noen dager men jeg putter ikke på han votter.

Sover godt om natta.

Skrevet

vi har rundt 17-18 grader på rommet, noen ganger er det litt kaldere. han sover i ullpysj uten noe under og dyne over(tror den er dun) han er alltid varm på kroppen utenom hendene der er han litt kald, jeg kjenner på han iløpet av natten å virker han kald tar jeg på ett teppe itilegg. jeg skal finne frem saueskinnet nå så han kan ligge på det. har dere laken på saueskinnet eller ligger det oppå lakenet ?

Skrevet

WIlly Wonka,

det er så kaldt at det jeg kler på ham er passe. Da holder han varmen godt uten å bli for varm, men han blir heller ikke kald (utenom i ansiktet, men det gjør jo ingenting).

Skrevet

Det gjør jo heller ikke noe at de er litt kalde på hendene, men han blir ISKALD helt opp til albuene, så da tar jeg på votter.

Skrevet

Hvis han blir svett av mer klær, så er sikkert det du har passe. De skal jo ikke bli FOR varme heller! :)

Skrevet

Her er det ca 18 grader på soverrommet om natta, og vesla på 5 uker ligger med vanlig pysj, enten med føtter på, eller med sokker, et strikket teppe i babyull, og dundyne over det. Men det blir jo da et stykke som er over dyna, så på brystet har hun jo bare pysjen og det har gått bra til nå, men i dag var hun litt snufsete så tenker at jeg skal begynne å ha ullbody under pysjen. Hun har virket go og varm ellers, kanskje litt kald på hendene men det får bare gå for hun HATER å ha på votter hehe da hun begynner å bli litt sulten skal begge hendene inn i munnen (hun prøver i allefall) og hadde hun møtt på en vott hadde det blitt drama :P

Skrevet

haha, her i huset er det 16 grader på morran- I STUA.

Dersom ungene har vært skikkelig kalde på hendene har jeg brukt votter om natta, evt en lue da de var bittesmå.

Har bare eid en ullpysj, så somregel bomullsnattdrakt, tykk og ermeløs nattpose med dyne oppå. Ligger uten skinn om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...