nurket4a Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Lillemor på 5 mnd legger seg kl 20, da er hun god å mett på grøt og mme. Hun sover mellom 1/2 og 1 time å da er det i gang... Sutrer og skriker og vil ikke sove igjen, Må ofte vugges i søvn igjen. Kjenner at dette begynner å bi veldig frustrerende. Hva kan jeg gjøre for å unngå denne våkningen?
cadence Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Mi eldste var slik, og løsningen med henne var å gi et lettere måltid til slutt (MM siden jeg også ammet fortsatt). Grøten var kveldsmaten, men med en "påtår" MM ei stund senere. Hun roet seg straks, og sov natta gjennom (i ca 7-8 timer).
*LillaMeg* Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Når du legger henne for kvelden, må du vugge henne i søvn da? Evt amme osv? Elle sovner hun av seg selv? For etter så kort tid er det mulig at hun våkner av den lette søvnen, og når du ikke er der med bugging, kosing, synging (evt smokken i munnen) osb så våkner hun skikkelig, kanskje lære henne å sovne av seg selv.. Det funket hvertfall her, han våkner fortsatt, men da er bare smokken så sovner han igjen.. Eller kanskje hun er for mett og derfor våkner..
Sannellerslik? Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 prøv å gi henne grøten litt tidligere på kvelden? Det rådet fikk jeg av helsesøsteren. Kanskje hun våkner fordi hun har vondt i magen... La maten få "synke ned" litt før hun legger seg:) Eller holder hun på å få tenner? I så fall, prøv dentinox:) den var veldig effektiv på datteren min. Hun sov kjempegodt etter vi begynte med det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå