1mor3barn&1000ideer Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg kom nettop på denne: Jeg jobbet som servitør på en finere restaurant, der du kunne kjøpe kaffekoppene, som forøvrig var signert en kjendiskokk. Uansett, en familie var innom og spiste lunch. Senere drakk de kaffe og spiste dessert. Da jeg kom for å høre om de ville ha litt påfyll av kaffe, takket de ja til dette. Og mormor i familien bøyer seg ned og henter frem en av disse signerte koppene fra vesken sin, rekker det ut til meg og takker ja til litt mer kaffe!!! Og målløse meg fyller på! Haha snakk om frekk. Ikke nok med at hun stjeler koppen, så skulle hun jammen meg ha litt mer gratis kaffe også.
rima Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Er det mulig? Må le nå jeg... Jeg jobber på offentlig kontor og har ikke allverdens med "kundekontakt" men har fått endel skjenneprekener gjennom årene. Har vært truet med politianmeldelse, en "kunde" har stått og knyttet nevene og skikkelig bitt tennene sammen og vært rasende på meg og systemet og jeg har også måttet ha med meg følge på samtaler fordi folk har vært truende. Men det har da heldigvis gått bra da.
Gjest Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jobba på ein liten kafe/bakeri og sto i kassa. Så kom det innom ei som hadde bestilt noke greier, og medan noken bar det ut i bilen hennar, begynte ho å skjelle meg ut..kvifor? jo, fordi ho hadde dårleg tid... Sure møkkakjerring, kva hadde det med MEG å gjere, eg sto i kassa og betjente andre kundar!! (Det verste er nesten at ho bur i nabolaget og at ho er sånn til vaneleg *sukk!*).
Sweet Amber Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Hehe, jeg jobbet som vekter på en elektrobutikk i julestria. Så kom en gammel fyr bort til meg og skulle ha meg til å pakke inn en gave for ham. Jeg forklarte hva det var jobben min var og sa med et smil at jeg desverre ikke kunne hjelpe ham. Da ble han sur. Jeg bare stod der, jeg kunne vel pakke inn disse tingene for ham. Forklarer igjen at jeg måtte gjøre jobben min så jeg kunne ikke. Da eksploderte han og mente at han aldri skulle komme tilbake så dårlig service som det var der. Jeg hadde enorme problemer med å holde maska. Frekt...men morsomt:)
Marius og Jonas! Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg jobber på Narvesen, og fikk huden full av en kunde fordi jeg ikke ville (kunne) gi han reklame-t-skjortene fra Norsk Tipping som hang i utstillingsvinduet....! Får dessuten generelt mye dritt fra kunder fordi de syns varene er for dyre, fordi Ruter sine automater ikke virker, fordi vi ikke har akkurat DET bladet kunden har lyst på, eller kanskje fordi jeg rett og slett ikke vet når postkassa på nærmeste postkontor tømmes.....
TurboPrinsessen:-) Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Jobbet tidligere innen reiseliv, og da opplevde jeg mye rart. Noe som har satt seg fast er en kverulant det var mye greier med. Ene ruteplanen vi hadde, inneholdt bare 2 destinasjoner, men han ville bare ha ruteplan for den ene. Så han mente vi måtte dele den opp, slik at hver destinasjon fikk sitt ege rutehefte. Jeg var litt oppgitt over hele mannen. Prøvde å forklare, men han ville ikke høre. Så jeg sa litt forsiktig at han kunne rive ut den destinasjonen han ikke vil ha. Han ble rasende, hadde ikke opplevd makan til service! Han hadde selv jobbet mange år innen salg og service, og man kunne jo tilby kjøttdeig til noen som ba om pølse!! For det var akkurat det samme mente han... Det prellet bare av meg,,, uansett hva vi gjorde for denne mannen, så ble det feil...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 ...man kunne IKKE tilby kjøttdeig til noen som ville ha pølse... skulle det stå
lille sprelle Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 jobbet på et sted med diverse aktiviteter mest tilpasset voksne/ungdom. Enkelte foreldre trodde visst vi skulle passe barna deres også og det ble alltid baluba da jeg fulgte de håpefulle til dem og sa at de ikke kunne sitte på flipperspillet osv.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Kunde som stjal cd'er hos den konkurerende platesjappa forsøkte å bytte de mot penger der jeg jobbet. "Problemet" var vel at konkurenten og jeg hadde en avtale om å ringe hverandre når den dama først kom innom den ene for å tuske til seg penger etterpå hos den andre. I tillegg var det underholdning i ren form når hun kom med forklaringene på hvorfor hun ikke ville ha cd'ene. Den forklaringen som inkluderte en begravelse slo alle rekorder. Hun hadde gjerne med seg barna sine. Trist trist trist. Ga stort sett beskjed om at hun var uønsket i det hun nærmet seg inngangsdøra for å unngå problemer. Hun tente gjerne på alle plugger da gitt.
trudekua Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 Jeg jobber på en bensinstasjon. En av mine aller første dager på jobb fikk jeg en grinete taxi-sjåfør innom. Han skulle ha kaffe og diesel. Jeg slo det inn, men han måtte ha de på hver sin kvittering. Korrigerte da bort kaffen, men det var ikke godt nok. Den sto nemlig fortsatt på kvitteringa! Køen bak han ble lenger og lenger, jeg ble mer og mer stressa. Han kalte meg mye ufint, og nekta å gå før jeg kunne ordne han en ny kvittering. Det hele endte med at jeg måtte slå hele jævla dieselen i retur for å slå den inn igjen på nytt, UTEN kaffe... Samma grinebiteren presterte tilogmed å kjøre hjem en gang etter tanking, uten å betale, bare fordi han måtte hjem å hente Trumf.kortet sitt først!!! Makan til oppførsel fra en godt voksen mann... Jeg FRÅDER like herlig hver gang jeg ser det fæle trynet hans...!
Gjest Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 Jeg jobbet på et offentlig kontor og spurte en mann som kom inn om hva jeg kunne hjelpe han med. Han dro da opp nøkkelen til huset sitt, rakte den mot meg og sa at jeg kunne dra hjem og vaske huset hans siden jeg ikke gjorde noe fornuftig uansett.
Gjest Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Jobbet en liten stund i vakta på politihuset og en dag kom det inn en litt eldre herremann med en papegøye i bur. Han fortalte at han skulle reise på tur med Danskebåten og at han trengte pass til papegøyen. Og det mente han at vi skulle gjøre og ble rasende forbanna når jeg forsøkte å forklare at papegøye-pass ikke var en politioppgave. "JEG BETALER DA SKATT", freste han og lirte av seg en masse mer, eller mindre, trivelige ord før han satte papegøyen på disken og trampet ut. Kanskje ikke så frekt, men utrolig snålt og merkelig!
meg & to små vampyrer Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 Ha ha, uff, stakkars dere. Jeg jobbet på et offentlig kontor der det var mye trusler tidligere.Ble ofte truet direkte og indirekte av brukerne. En dag kom en dame til samtale med meg, jeg var på tidspunktet gravid. Veldig gravid. Jeg kunne ikke gi henne det hun ville fordi hun måtte vente på tur sånn som alle de andre brukerne. Greit nok, trodde jeg. Dagen etter kom hun tilbake, fikk ikke tak i meg. Da skjelte hun ut de andre der og det verste i hennes øyne var jo at hennes sakbehandler var høygravid, for da kunne hun jo ikke kjefte og være så truende som hun ville... (hun sa dette altså). Min kollega fikk helt hakeslepp og var ganske sjokkert da hun fortalte det til meg. Jeg syns i grunn det var en litt frekk og rar ting å være sur for også.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 OMG.... Denne hadde jeg måpt av altså. Snakker om å være helt på kanten! Nei, faktisk forbi! oioi... Dette er jo ikke kunde på jobb, og kanskje ikke frekt heller, men litt i overkant. Hadde en mor en gang (er lærer) som mente jeg måtte skrive hjem til henne hver uke og informere om hvordan barnet hennes gjorde det på skolen, i alle fag. Da jeg opplyste om at det hadde jeg dessverre ikke ressurser til, svarte hun: "Nei, det er vel viktigere å drikke kaffe og planlegge alle feriene deres enn å holde oss foreldre oppdatert!" Makan altså, lurer på hva hun tror lærere egentlig gjør på i løpet av en dag? Ikke drikker jeg kaffe heller for den saks skyld ;-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Jeg jobbet på flyplass for noen år siden og møtte mye rare folk. En episode skilte seg ut: Jeg hadde brukt timevis på å hjelpe en passasjer som av diverse (gode) grunner hadde blitt nektet å reise. Jeg løp opp og ned i trappene, tok x antall telefoner og gikk ut av min vei for å bistå han i en situasjon jeg skjønte måtte være veldig vanskelig for han. Etter mange timer måtte jeg desverre meddele at han ikke fikk lov til å reise og måtte heller høre med ambassen. Da klikker det for han. Han ringer en norsk venninne som krever å få snakke med meg. Hun skjelte meg så ut. Sa at hun aldri hadde hørt om verre service og at hun skulle klage til sjefen min. Da sa det *snap* inni hodet mitt. Jeg ropte et eller annet om at jeg hadde brukt hele arbeidsdagen min på noe som overhodet ikke var min arbeidsoppgave og DETTE ER TAKKEN JEG FÅR?!! Haha. Jeg la på røret og løp så inn på bakrommet for å roe meg ned. Kollegaen min holdt på å le seg ihjel fordi akkurat den dagen var min siste arbeidsdag der og jeg hadde jobbet der i flere år uten å miste besinnelsen en eneste gang (og tro meg; jeg hadde utallige muligheter). Så slik endte min tid på flyplass
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Hihihi mye morsomt her... Jeg jobbet i et parfymeri en gang og som veldig fersk i jobben fikk jeg en kunde som ville bytte en parfyme som dessverre ikke var forseglet. Jeg gikk og spurte min overordnede om hva jeg skulle gjøre, og fikk streng beskjed om at den fikk han ikke bytte, for vi kunne ikke ta slike varer i retur. Prøvde så å forklare dette for kunden, på en fin og ordentlig måte. Han ga seg ikke og mente at siden han var kunde hadde han alltid rett, og siden butikken lå under coop-kjeden eide han en del av den og blablabla...jeg repeterte bare gang på gang at jeg dessverre ikke fikk lov til å ta tilbake denne varen, jeg forsto situasjonen hans og om han ikke kunne snakke med sjefen min i stedet? Jeg gikk to ganger til til min overordnede og forklarte situasjonen, og ba henne komme og hjelpe meg. Hun svarte som tidligere at han fikk ikke byttet denne varen. Kunden ble sintere og sintere, han skulle få meg sparket og jeg vet ikke hva...dette var for øvrig første dag i romjul at butikkene er åpne og nå begynte jeg å bli tynnslitt...følte meg dårlig behandlet av både kunde og sjef...tilslutt sa det dessverre *snap* hos meg også, og jeg ropte at jeg kunne ikke hjelpe ham og at jeg syntes det var HAM som var slem mot MEG (han hadde stått og lagt ut om hvor slem og lite serviceinnstilt jeg var), og at jeg syntes han kunne holde seg hjemme siden det faktisk var JUL og man da bør være hjemme med familien sin i stedet, men at jeg på grunn av slike kunder som han ikke fikk lov til det!! (Min første jul som arbeidende, likte ikke helt konseptet hehe) Og så trampet jeg ut, med gråten i halsen, forberedt på å få sparken. Hørte for øvrig ikke et ord om dette fra noen på jobben etterpå... Så her var vel både jeg og kunden frekk, han sa en god del ufyselige ting til meg før det sa stopp, han sto vel rundt 20 minutter der...
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 Jeg jobbet i hjemmesykepleien og skulle hjem til en dame og stelle et sår. Så satt jeg der på en krakk foran henne og stelte såret på leggen, så sier plutselig dama: Å guuud, så svære føtter du har da!!!! Jeg ble helt satt ut der og da. Maken til frekkhet. Greit hun syntes kanskje jeg hadde store føtter, evt svære Crocs (arbeidskoa da), men man sier vel ikke slikt til andre folk... Jeg måtte nesten le, og tok meg slett ikke nær av det. Dama var vanligvis veldig hyggelig altså.
Gjest ->>- Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 "Kunde" er ikke akkurat ordet i min bransje, men knivtrusler, slag og kaffekasting er vel blant de mindre høflige episodene.
løve_mamma Skrevet 10. november 2010 #19 Skrevet 10. november 2010 Jeg har jobbet i hagesenter. Og da jeg var rundt 6-7mnd på vei med min første, kom det en dame bort til meg og spurte om JEG kunne hjelpe henne å løfte noen sekker jordtil kassen og ut i bilen. Hun så oppegående ut, så jeg spurte hvorfor, og hun svarte at hun var gravid og kunne dermed ikke lfte tungt!! Jeg var veeeldig synlig gravid! Det var ikke hun... På slutten, rett før jeg gikk ut i perm var det også andre kunder som spurte meg om jeg kunne løfte masse for de og sette på plass tunge ting som de satt fra seg verd kassene Jeg har da måttet hver gang ringe på mine snille medarbeidere som har passet svært odt på meg under graviditeten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå