Maigutt07 + maijente10 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Datteren min er snart 6 mnd, og hun sover greit på kvelden/ natta. Men på dagen er det et strev å få henne til å sove... Hun sover nesten aldri mer enn 30 min, med mindre jeg legger meg sammen med henne for å sove. Da våkner hun også etter 30 min, men kan sovne igjen. Jeg vet de sier at dersom babyen sovnet under trilletur, på mammas fang etc så våkner de etter ca 30 min fordi det ikke lenger er slik som da de sovnet. Men ting er jammen meg lettere sagt enn gjort. Kan liksom ikke legge henne i vogna ute og tro at hun skal sovne av seg selv, for det gjør hun ikke, det har jeg prøvd et par hundre ganger kan man si... Noen som har hatt babyer som sov lite på dagtid frem til ca 6-7-8 mnd, som fikk til at de sov bedre på dagen etterhvert? I tilfelle, åssen gjorde dere det?...
CarpeDiem Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Gutten min har også vært en engel til å sove på kveld/natt, men var allergisk mot søvn på dagtid. Dette bedret seg automatisk da han ble mer aktiv på gulvet med krabbing og egenaktivitet Nå har han 2 dupper på dagtid, en på ca 1-1,5 time og en på 0,5 - 1 time. Skatten min sovner best om jeg triller en liten tur. Men det gjør ingen ting om jeg parkerer vogna etter at han har sovnet. Han kan fortsette duppen sin i som sagt opptil 1,5 time. Om han av ulike grunner må sove inne, fungerer det best for oss om han sovner på fanget mitt, for så å legges rett over i vogna. Da våkner han til litte granne, orienterer seg på hvor han er, og legger seg til rette for å sove videre. Tror ikke det finnes noe hokus pokus. Prøv deg fram med hva som fungerer for deg og gullet ditt.
mammaløve Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Min er bare nesten 4 måneder, men fikk plutselig til å sove lengre på dagen da han fikk til å ta smokk. Tidligere våknet han etter 10-30 min, og klarte ikke å roe seg igjen. Han hadde også dager der han ikke fikk sovet i det hele tatt. Nå har han smokken, og kosekluten sin rundt ansiktet, og sover som oftest et par timer to-tre ganger om dagen. Men en kort dupp på morgenkvisten i tillegg. Kanskje koseklut virker for deg? Det hjalp også å legge han inn på det kjørlige soverommet/ute i vogn på tur eller bare utenfor vinduet. Da sover han også lengre. Men for all del, det er fremdeles dager der han sover mindre, og dager han sover skikkelig masse. Småen min sover også relativt lite på natten...vet ikke helt hva som er best jeg :/
abella Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Det er ganske vanlig at de sover 30 min når der så små. Det gjorde også gutten min. Han sluttet tvert da vi gikk fra 3 til 2 dupper, og siden har det aldri vært noe problem. Det tror jeg faktisk er veldig vanlig! Mange barn blir klar for 2 dupper ved 6 mnd, så jeg ville prøvd det hvis jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå